آیا میوه ها و سبزیجات مغازه ها هم به ویروس کرونا آلوده می شوند؟
نگرانی اول تمام مردم جهان در این روزها بیماری کروناست که راه های انتقال آن بسیار راحت و سریع است، در این مطلب در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق میوه ها و سبزی های فروشگاه ها صحبت می شود

کرونا ویروس و تاثیر آن بر میوه ها و سبزی های فروشگاه ها

طی چند روز اخیر با گسترش شیوع بیماری کرونا در کشور اخبار مبتنی بر تاثیر برخی مواد خوراکی در روند ابتلا به این بیماری بازار برخی محصولات خوراکی از جمله زنجبیل،‌ لیمو و سیر را داغ کرده است و در پی این افزایش تقاضاها قیمت این محصولات نیز در حال افزایش است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات در خصوص حجم تقاضا در بازار گفت:" در حال حاضر تقاضا در بازار برای اغلب محصولات عادی و مانند سایر روزهای سال است اما در خصوص برخی از محصولات مانند زنجبیل، سیر و لیمو شاهد تقاضای نجومی در بازار هستیم."

بیشتر بدانید : ویروس کرونا،مرگبارترین ویروس قرن، از زبان متخصص بیماریهای عفونی

بیشتر بدانید : راهکارهای سازمان بهداشت جهانی در پیشگیری از کرونا ویروس

میوه و سبزیجات آخرین محصولات سبد خرید مردم برای شب عید هستند و بر این اساس تا ۲۷ الی ۲۸ اسفند بازار تقاضا نجومی را تجربه نخواهد کرد بلکه حجم عظیم تقاضا در آخرین روزهای اسفند به وجود خواهد آمد.

میوه و سبزیجات از جمله محصولاتی هستند که صحت و سلامت آن ها را نمی‌توان تضمین کرد چراکه این محصولات در فضای باز پرورش پیدا می کنند و برای پرورش آنها از انواع سموم و آفت کش ها استفاده می شود.

اتحادیه میوه و سبزیجات تمام تلاشش را برای رساندن محصول سالم به مغازه دارها و فروشگاه ها می کند با این حال احتمال اینکه این محصولات در فروشگاه ها و مغازه ها آلوده شوند نیز بسیار بالا است و تقاضای ما از مردم این است که پس از خریدن محصولات آن ها را با دقت بشویند و ضد عفونی کنند.

در حال حاضر نمی توان گفت قیمت ها در بازار ثابت است چراکه همیشه نوسانات قیمت در بازار میوه وسبزیجات وجود دارد و قیمت برخی محصولات در حال افزایش و قیمت برخی دیگر در حال کاهش است اما این نوسانات قیمت فاحش نیست و تاثیر زیادی بر بازار نخواهد گذاشت.

در خصوص محصولاتی که تقاضا برای آن ها افزایش یافته است نیز تمهیداتی صورت گرفته است تا قیمت آن ها در بازار کنترل شود.


بیشتر بدانید : ویروس کرونا تا چند وقت روی سطح زنده می ماند؟

بیشتر بدانید : زنان باردار با ویروس کرونا چه کنند؟

بیشتر بدانید : آیا آب ویروس کرونا را از بین می برد؟

بیشتر بدانید : آیا ویروس کرونا از طریق اشیا هم منتقل می شود؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khabaronline.ir