به گفته مسوول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران با وجود اصرار والدین برای جنسیت جنین واستقبال بالای آن از سوی خانواده ها ،توسط پزشکان توصیه نمی شود زیرا...

 

 

دکتر مهدی احمدی در با اعلام این خبر افزود:اغلب در مواردی که بیماریهایی به صورت کروموزی منتقل می شود و جنس نوزاد در آن دخیل است و یا والدین به علت نداشتن یک جنس مخالف فرزند خود دچار مشکلات خانوادگی یا روحی روانی شده باشند، انتخاب جنسیت جنین قبل از بارداری صورت می گیرد.
وی ادامه داد: البته استفاده از رژیم های تغذیه ای به گونه ای که افزایش مقدار یون غذا که شامل کلسیم و منیزیم و مصرف بالای لبنیات و سبزیجات به منظور دختر شدن نخستین روش تعیین جنسیت جنین است که با سی درصد خطا همراه است.در عین حال،اسیدی کردن واژن دستگاه تناسلی باعث دختر شدن جنین و استفاده از بی کربنات قلیایی به فرزند پسر منجر خواهد شد.
مسوول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران تصریح کرد:درصورتی که مراقبت قبل از زمان تخمک گذاری یا در آخرین وقت تخمک گذاری انجام گیرد به گونه ای که تخمک پیر شود،فرزند دختر و در صورتی که در زمان تخمک گذاری مراقبت انجام گیرد فرزند پسر خواهد شد.
احمدی اعلام کرد: در روش دوم با اندازه گیری هورمون ها و انجام سونوگرافی،اسپرم گرفته و در محیط های اختصاصی شستشو داده می شود؛به گونه ای که اسپرم دختر یا پسر داخل رحم تزریق شده و پس از پرورش برای بارداری استفاده می شود که احتمال خطا دراین  مورد بیست درصد است.
وی اظهار کرد: در روش سوم با دادن دارو به بیمار تخمک ها را به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاهی  رشد می دهیم و بعد از عمل لقاح با اسپرم باعث تشکیل جنین می شود افزود:در این روش سلول های هشت  تا شانزده قسمتی را که روز چهارم یا پنجم آن هست را به وسیله سیستم فیش یا پلرسانس باعث باردار شدن اسپرم می شود که با دو تا سه درصد خطا همراه است.
مسوول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران گفت: با توجه به اینکه براساس خلقت به ازای هر یکصد و چهار پسر، یکصد دختر باید باشد بنابراین با دست کاری شدن سلول ها مطمئنا عوارضی ایجاد میشود.در عین حال،عمل میکرو کیشن 5 تا 6 درصد عارضه دارد به طوری که عوارض دارویی،تخمدان بزرگ،آب آوردن شکم،چند قلویی زایی،عوارض تخمک گذاری،بیهوشی و دستکاری روی جنین از بالاترین عارضه های تغییر جنسیت جنین است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
احتمال سقط جنین در چه خانم هایی بیشتر است؟!
ماده خوراکی که باعث کم هوشی جنین می شود
تاثیر رژیم غذایی مادر بر جنسیت جنین!
يافتههای تازه درباره باروری و سقط جنين
سونوگرافی سه بعدی خطری برای جنین ندارد