محققان به تازگی نتایج جالبی به دست آورده اند،اگر شما 40 ساله و چاق هستید به شما توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید زیرا...
 
بنا بر نتایج یک مطالعه جدید که توسط دانشمندان ژاپنی انجام گرفته است،داشتن اضافه وزن در سن 40 سالگی مفیدتر از لاغر بودن در این سن است.
بنا بر نتایج این مطالعه،افرادی که در این سن دارای اضافه وزن هستند احتمالاً نسبت به افراد لاغر عمر بیشتری خواهند داشت.
دانشمندان ژاپنی در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که امید به زندگی در افراد 40 ساله‌ای که اضافه وزن دارند، 6 سال از همتایان لاغر آن‌ها بیشتر است.این در حالی است که تصور رایج در میان عموم مردم آن است که افراد لاغر سالم‌ترند.
این مطالعه مهم که در طول مدت زمان 10 سال و در دانشگاه «توهوکو» ژاپن صورت پذیرفته است همچنین حکایت از آن دارد که احتمال ابتلای افراد لاغر به بیماری‌های قلبی بیشتر است.
محققان در طول پژوهش‌های خود حدود 44,000 فرد 40 تا 79 ساله را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها در طول بررسی‌های خود، مواردی نظیر سلامت، وزن و امید به زندگی را در افراد مورد نظر آزمایش کردند.
افراد فوق در طول تحقیقات بر اساس شاخص
BMI و به صورت روبرو تقسیم‌بندی شدند: کمبود وزن،عادی،اضافه وزن و چاق.
مطالعه نشان داد که در میان افراد 40 ساله، گروهی که دارای اضافه وزن بودند بیشترین میزان امید به زندگی را دارند. این در حالی است که افراد دارای کمبود وزن از نظر امید به زندگی در انتهای جدول قرار گرفتند.
نکته جالب توجه در جریان این تحقیقات آن بود که افراد لاغرتر با افزایش سن، شانس بیشتری را در ابتلا به بیماری‌های قلبی – نسبت به افراد دارای اضافه وزن – داشتند.
یکی از دانشجویان فعال در این تحقیق می‌گوید: «افرادی که بسیار لاغر هستند با خطر بیشتری از جانب بیماری‌های قلبی مواجه‌اند و احتمال ابتلا به ذات الریه در آن‌ها بیشتر است،چرا که کمبود مواد غذایی سیستم دفاعی بدنشان را تضعیف می‌کند». 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:asriran.com
 
مطالب پیشنهادی:
بدون کوچکترین سختی لاغر شوید؟!
مصرف زیره سبز در رژیم لاغری!
سریعترین روش لاغری چیست؟
رابطه ی جالب فعالیت با کالری مصرفی؟!
عوارض رژیمهای لاغری و راهكارهای مقابله با آن