ایرانی ها معمولا به مصرف سبزیجات و صیفی جات گرایش خاصی دارند، اما این سبزی مهم است و دارای خاصیت ضد سرطانی است زیرا...

 

 مریم مرادف متخصص تغذیه گفت: كلم یكی از ضدسرطان‌ترین سبزی‌هاست، مصرف كلم از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌كند. 
این متخصص تغذیه گفت: كلم‌ها سرشار از ویتامین‌هایA فولات و منیزیم هستند كه برای بیماران فشار خونی مفید است. كلم قرمز ویتامینC خوبی دارد. گل كلم به نسبت ویتامینA ‌ بیشتری دارد. اسید فولیك پتاسیم فوق‌العاده‌ای دارد و از نظر ویتامین‌های گروهD غنی است.

وی گفت: كلم یكی از ضد سرطان‌ترین سبزی‌هاست. مصرف آن از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌كند. كلم‌ها سرشار از آنتی‌اكسیدان و كلسیم هستند كه می‌تواند كلسیم مورد نیاز روزانه را تأمین كند.

مرادف افزود: به علت وجود مواد فتیكمیكال از عوامل ضدسرطان و خنثی كننده مواد سمی بدن است. مصرف كلم باعث كاهش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و با اثر كاهش اكسیدان «LDL» می‌تواند باعث كاهش سنتز و جذب كلسترول بدن شود.
این متخصص تغذیه گفت: مصرف انواع كلم فشار خون را كاهش می‌دهد. در كلم‌های قرمز موادی به نام فنول‌ها وجود دارد كه می‌تواند بدن را از رادیكال‌های آزاد محافظت كند. تیول و فنول موجود در كلم بر سیستم سم زدایی بدن اثر می‌گذارد و بدن را از مواد سمی محافظت می‌كند.
مرادف اضافه كرد: 100 گرم كلم، فقط 25 كالری دارد و از آنجا كه فاقد چربی اشباع و كلسترول و دارای مقدار زیادی فیبر است ، می‌تواند باعث كاهش وزن شود.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
کلم بروکلی را با این چاشنی بخورید؟!
گل کلم و ناگفته ها!!
ارزش غذایی کلم بروکلی
خواص کلم برگ
خواص گل کلم