در این روزها بین خانم ها مد شده است که گوش خود را از چند ناحیه سوراخ می کنند، این کار چه خطری می تواند داشته باشد ؟


 سخن ازهر آن چه به تازگی مد می‌شود دهان به دهان می‌چرخد و افراد گاه بدون لحظه‌ای تامل به این موج می‌پیوندند. ایجاد چند سوراخ در گوش و گاه استفاده از 20 گوشواره یا بیشتر یکی از جدیدترین مدهای رایج به شمار می‌رود که خالی از خطر نیست.

سوراخ کردن گوش از کودکی میان دختران خانواده مرسوم بوده است. در گذشته مادربزرگ ها با وسایل بسیار ابتدایی گوش دختربچه‌ها را سوارخ می‌کرده‌اند. معمولا یک تکه نخ تا مدتی در گوش بچه می‌ماند و بعدازمدتی گوشواره جای نخ را می‌گرفت. اما طی چند سال اخیر خانمهای جوان کم کم به انداختن دو گوشواره درهر گوش تمایل نشان دادند.

ازسوی دیگر تنوع طلبی خانم‌ها و در برخی از موارد پسران جوان تا آن جا پیش رفت که امروزه افرادی دیده می‌شوند که از ابتدا تا انتهای گوش خود را سوراخ کرده و مدل به مدل و رنگ به رنگ گوشواره از آن آویخته اند. سوراخ کردن دیگر اجزای بدن نیز از این دست مدهای جدید به شمار می‌روند.

این در حالیست که دکتر محسن نراقی، راینولوژیست و رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی با اشاره به ریسک سوراخ کردن گوش، ناف، بینی و... تاکید کرد: چنانچه برای این کار وسایل غیر استریل استفاده شود عفونت‌ها به سرعت منتقل خواهند شد.

ایجاد سوراخ‌های متعدد در گوش به ویژه در بخش‌های غضروفی‌، این ناحیه را مستعد عفونت‌های خطرناک می‌کند.

سیستم دفاعی بدن بسیاری از مراجعه کنندگان از طریق تعداد زیاد سوراخ در گوش به ویژه در بخش‌های غضروفی دچار اختلال شده و در آن ناحیه عفونت‌هایی ایجاد و بیمار مجبور به خارج کردن اجسام خارجی از گوش خود شده اند. میکروب های در این حالت مقاوم شده و افراد به شدت دچار درد می‌شوند.

افراد برای استفاده یک گوشواره نیز باید به مراکزی مراجعه کنند که دارای شرایط استریل و لوازم یک بار مصرف باشند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:alborznews.com
 
مطالب پیشنهادی:
بگو چی گوش میدی تا بگم کی هستی
جملات عاشقانه را در کدام گوش بگوئیم؟
چه کسانی بهتر تصمیم می گیرند:راست یا چپ گوش ها؟؟
وزوز گوش و تغذیه مناسب آن
ارتباط میان عفونت گوش و چاق شدن!!