این عادت را معمولا تمام ایرانیها کار زشت و ناپسندی تلقی می کنند اما علاوه بر نا به هنجاز بودن این کار...


دست بردن داخل بینی باعث تماس مستقیم دست‌ها با میكروبی به نام «استافیلوكك» می‌شود كه تماس آن با سایر نواحی بدن باعث ایجاد بیماری‌های پوستی برای فرد می‌شود.

دكتر پرویز طباطبایی فوق تخصص عفونی اطفال با بیان این مطلب گفت: استافیلوكك‌ها میكروب‌های گرم مثبت هستند كه بیشتر پوست انسان را درگیر كرده و در صورت تماس با آن ایجاد بیماری می‌كند.

وی افزود: استافیلوکوکها در حالت عادی در دستان وجود دارند و تعداد آنها در بینی بسیار زیاد است و ورود دست در بینی باعث جابه‌جایی و انتقال آنها شده و به تعداد زیادی به دست می‌چسبند و در صورت تماس دست با پوست سایر نواحی بدن، ضایعات پوستی چون كورك .سلولیت .آبسه و حتی ذات الریه بروز می‌كند.

طباطبایی تصریح كرد: در مواردی دیده شده كه استافیلوكك در افراد باعث گرفتاری و عوارض قلبی و استخوانی شده است و متاسفانه با ابداع هر دارو و روش مقابله با استافیلوها، مقاومت آنها نیز افزایش پیدا كرده و مبارزه با آنها قدری مشكل است.

وی در پایان توصیه كرد: ضروری است به كودكان از همان سنین پایین آموزش لازم در حفظ نظافت‌های شخصی را آموخته و همواره آنان را به رعایت بهداشت كوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و شستن مداوم دست‌ها تشویق كرد و تا حد امكان از داروهای موجود در داروخانه‌ها كه به صورت قطره یا پمادهای موضعی بینی وجود دارند استفاده كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tabnak.ir
 
مطالب پیشنهادی:
خوردن این مواد غذایی باعث تشدید پلیپ بینی می شود؟!
راهی برای درمان حساسیت بینی
درمان طبیعی علیه آبریزش بینی
جراحی زیبایی بینی چیست و چگونه انجام میشود؟
پوست چرب و عمل زیبایی بینی