آیا شما هم دوست دارید که چهره جوان تری داشته باشید و زیباتر از سنی که هستید به نظر برسید؟

 

 تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد خواب کافی تاثیر بسیار مفیدی در سلامت و زیبایی پوست انسان دارد و افرادی که به خواب خود توجه کافی دارند چهره زیباتری دارند.

ملوین السون متخصص پوست و استاد دانشگاه در این باره گفت :خواب شبانه بهترین زمان برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است.تحقیقات نشان می‌دهد سرعت تجدید سلول‌های قدیمی پوست با سلول‌های جدید در هنگام شب نزدیک به 8 برابر می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن چین و چروک‌های صورت شود.

هم‌چنین تغییرات هورمونی که در هنگام شب در بدن رخ می‌دهد سبب می‌شود ، جریان خون در پوست‌ بدن سرعت بیش‌تری کند که این موضوع باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست صورت می‌شود.

بنابراین افرادی که به خواب کافی در هنگام شب اهمیت نمی‌دهند به دلیل آن‌که چرخه طبیعی تغییرات پوستی را با اخلال روبه رو می‌کنند با گذشت پوست آن‌ها پیرتر ، فرسوده‌تر و رنگ‌پریده‌تر به نظر می‌رسد.هم‌چنین به دلیل آن‌که روند جایگزینی سلول‌های جدید با سلول‌های قدیمی به خوبی انجام نمی‌شود ممکن است در آینده پوست آن‌ها لکه دار شود.

هم چنین بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان هورمون استرس در افرادی که کم‌تر از 8 ساعت در طول شبانه روز می‌خوابند بیش‌تر است  که این موضوع سبب کاهش تولید کلاژن و در نهایت بروز چین و چروک در پوست صورت انسان می‌شود.

تحقیقات بیش‌تر نشان می‌دهد در صورتی که شما هر شب به مدت 12 هفته کرم‌های ویتامین K روی پوست خود مصرف لکه‌های سیاه صورت 33 درصد کاهش پیدا می‌کند.

هم‌چنین به دلیل آن‌که در هنگام شب دمای پوست بدن افزایش پیدا می‌کند و پوست مقداری از رطوبت خود را از دست می‌دهد بهتر است قبل از خواب از مرطوب‌کننده‌هایی استفاده شود تا رطوبت پوست در طول مدت شب حفظ شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
کم هزینه برای شما ، بسیار مفید برای پوست
6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست
تاثیر قرص های پیشگیری از بارداری بر پوست
ماساژ پوست؛ خوب یا بد؟
قابل توجه خانمهایی با پوست های شکلاتی