اگر برای ملاقات یکی از عزیزان خود به بیمارستان میروید توصیه می شود که هرگز این کار را در بیمارستان انجام ندهید زیرا سریع بیمار می شوید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد در صورتی که شما دست‌های خود را در بیمارستان بشویید با احتمال بیش‌تری میکروب‌ها و عوامل آلوده کننده به بدن شما راه پیدا کرده و باعث بیماری شما می‌شوند.

پروفسور هاف پنینگتون یک میکروب شناس بریتانیایی در این باره گفت : اغلب میکروب‌های خطرناکی روی شیرهای بیمارستان‌ها وجود دارد و افرادی که از این شیرها استفاده می‌کنند در صورت لمس کردن آن‌ها می‌توانند باعث انتقال این میکروب‌ها به بدن خود شوند.

او در این باره گفت :بهتر است هرچه سریع‌تر شیرهای بیمارستان‌ها با سیستم‌های مادون قرمز تجهیز شوند تا به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند و به این ترتیب از انتقال میکروب‌ها به کارکنان بیمارستان‌ها ، بیماران و ملاقات کنندگان جلوگیری شود.

این تکنولوژی مدت‌های زیادی است که در دسترس همگان قرار گرفته است ، اما هنوز هم بسیاری از بیمارستان‌ها از آن استفاده نمی‌کنند ، این در حالی است که یکی از مهم‌ترین کاربردهای این وسایل در بیمارستان‌ها و اماکن پزشکی و بهداشتی است.

اکنون شرایط به صورتی است که هر روز بیش از صدها نفر شیرهای بیمارستان‌ها را لمس می‌کنند و به این ترتیب گاهی اوقات شما بعد از شستن دست‌ها با این شیرها میکروب‌های خطرناک‌تر و بیش‌تری را قبل از شستن دست‌ها روی دست‌های خود خواهید داشت.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
دستورالعملهایی برای بیمار نشدن!!
این بیماری را با دیسك كمر اشتباه نگیرید
همیوپاتی درمان جسم وروان بیمار
ورزش درماني در بيماران سرطاني
فیبروم، بیماری شایع در زنان