اعلام کردند تزریق عصاره این ویتامین به خون تاثیر بسیار سریعی بر غده های بدخیم دارد.
 

(این مطلب تنها بیان کننده نتیجه یک تحقیق است وهنوز به منظور استفاده در درمان تائید نشده است.)

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، این دانشمندان گفتند تزریق عصاره این ویتامین طی یک شبانه روز ، اندازه غده سرطانی را در حد قابل توجهی کاهش می دهد و بعد از 10 روز موجب از بین رفتن کامل آن می شود.

بر اساس این گزارش ، محققان تاکنون متوجه شده اند که ویتامین ای می تواند سلول های سرطانی پوست را شناسایی کرده و از بین ببرد اما آنها اطمینان دارند که این روش درمان برای مبارزه با سایر انواع سرطان هم مفید خواهد بود.

ویتامین ای در موادی از قبیل روغن های گیاهی ، گردو ، سبزیجات سبز رنگ ، غلات و تخم مرغ وجود دارد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با ممانعت از آسیب رساندن رادیکال های آزاد ، مولکول های مضر و سلول های مهاجم به سلول ها ، از بدن انسان در برابر بیماری ها حفاظت می کنند. عصاره ویتامین ای به وفور در روغن نخل ، روغن کاکائو ، جو و گندم یافت می شود.

اواسط دهه 90 متخصصان اعلام کرده بودند که این ماده موجب توقف رشد غده سرطانی در سینه می شود. از آن زمان ، تحقیقات بی شماری به منظور بررسی تاثیر تزریق این ماده در درمان سرطان سینه انجام شده است اما بیشتر آزمایش ها با شکست روبرو شده چون این ماده قبل از رسیدن به محل مورد نظر ، اثر خود را از دست داده است.

به گفته محققان انگلیسی ، حل این مشکل با کمک قرار دادن عصاره ویتامین ای در هزاران بادکنک میکروسکپی از جنس چربی میسر شده است. به این ترتیب ، این ماده بدون هیچ خطری و بدون آسیب رساندن به سلول های سالم ، به مقصد می رسد. کارشناسان به منظور حصول اطمینان از رسیدن این بادکنک های میکروسکوپی به محل های مورد نظر ، آنها را با لایه ای از ماده اصلی انتقال دهنده عنصر آهن در بدن که تراسفرین نام دارد ، پوشاندند و از آنجا که سلول های سرطانی به آهن نیاز دارند ، گیرنده های زیادی در سطح آنها وجود دارد که این بادکنک ها را جذب می کنند و در نتیجه عصاره ویتامین ای به جایی که باید می رسد و پس از حل شدن چربی ، غده سرطانی را می کشد.

در حال حاضر در انگلیس تحقیقات دیگری نیز در جریان است که طی آن ، دانشمندان سعی می کنند نقش ویتامین ای را در جلوگیری از سرطان مثانه مشخص کنند. نتایج این تحقیقات سال 2010 منتشر می شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
 
مطالب پیشنهادی :
تاثیر ویتامین E بر خانم ها
 7 غذا که با سرطان مبارزه میکنند
تغذيه و سرطان پروستات
ورزش منظم در درمان سرطان سينه مؤثر است
علائم ابتلا به تومور مغزی