4 اشتباه کوچک اما شایع هستند که گاهی خیلی از تلاش‌هایی را که برای حفظ سلامت‌مان به خرج میدهیم، کم‌اثر می‌کنند. اگر شما هم اهل این اشتباه‌های کوچک هستید، به‌‌تان توصیه می‌کنیم از همین امروز دور آنها خط بکشید.

 

1خوردن سالاد‌های ناسالم
به نظر خیلی ها سالاد غذایی سالم است، اما واقعیت این است که بعضی سالادها از بسیاری از غذاهای چرب هم ناسالم‌تر است. کارشناسان بهداشت غذایی آمریکا با بررسی 34 نوع سالاد موجود در بزرگ‌ترین رستوران‌ها، دریافتند که تنها تعداد اندکی از این رستوران‌ها سالادهایی سرو می‌کردند که سرشار از فیبر و با چربی‌های غیراشباع، کلسترول پایین، کالری کم و سالم باشد. سالادهایی که 640 کالری و 49 گرم چربی (بیشتر از یک ساندویچ همبرگر) داشتند.

بسیاری از سالادها، علاوه بر ماده فیبری، دارای حبوبات، انواع گوشت‌ها مانند گوشت مرغ، کالباس و سرشار از سس است و این یعنی یک وعده کامل غذایی. مصرف این نوع سالادها موجب چاقی و اضافه وزن میشود. استفاده از سبزی‌هایی مانند کلم، کاهو،‌ بروکلی، گوجه‌فرنگی، ذرت، نخودفرنگی و هویج به همراه روغن زیتون و ماست، بهترین نوع سالاد است.

 

2-  تنفر از ترازو
برای بسیاری زنان ترازو وسیله ای است که گرد و خاک می‌گیرد، چرا که آنها از ترازو می‌ترسند. ترس از چاقی و اضافه وزن، مانع از این می‌شود که آنها روزانه یا حداقل به صورت هفتگی خود را وزن کنند. بسیاری از افراد نمی‌خواهند عکس‌العمل رفتارهای ناسالم خود را بدانند، چرا که در این صورت دچار استرس می‌شوند. در صورتی که اگر به صورت منظم خود را وزن کنید، به آسانی متوجه تغییرات خود می‌شوید و در نتیجه زودتر می‌توانید جلوی مخاطرات سلامت را بگیرید. پس بهتر است با ترازو دوست باشیم. بهترین توصیه آن است که اگر می‌خواهید وزن کم کنید، ابتدا ماهیانه خود را وزن کنید. این کار را در ابتدای صبح، پیش از صبحانه انجام دهید. جدولی داشته باشید و وزن خود را در آن ثبت کنید. این کنترل ماهیانه را به هفتگی و سپس به روزانه تغییر دهید.
 
3 فرار از نخ دندان
به گزارش انجمن دهان و دندان آمریکا، بسیاری از افراد تنها کمتر از پنج دقیقه در روز از نخ دندان استفاده می‌کنند و 23 درصد از زنان 30 تا 54 ساله و 44 درصد از زنان بالای 55 سال دچار بیماری‌های دهان و دندان هستند و اغلب دچار آسیب‌های جدی لثه می‌شوند. بیماری لثه درواقع نوعی عفونت است که ممکن است همه بدن را آلوده کند. التهاب مزمن موجب حملات قلبی که اغلب عامل خطر شناخته شده‌ای ندارند مانند فشارخون و کلسترول بالا می‌شود.
عفونت لثه التهاب را بدتر می‌کند. در زمان التهاب مزمن، دیواره عروق هم آسیب دیده و این عروق را مستعد تجمع چربی و تنگ شدن می‌کند. حتی عفونت مزمن باکتریایی مانند بیماری‌های لثه، ممکن است فرد را مستعد سرطان کند.
کشیدن نخ دندان برای سلامت دندان‌ها ضروری است و استفاده از آن بعد از مسواک مانع از خرابی دندان‌ها می‌شود و از بیماری‌های لثه پیشگیری می‌کند. نخ دندان، به خصوص برای زنان بسیار حیاتی است چرا که تغییرات هورمونی که در دوران بلوغ، حاملگی و یائسگی رخ می‌دهد، سبب می‌شود باکتری‌های دهانی به آسانی رشد کرده و به لثه‌ها آسیب برسانند. استفاده از نخ دندان به صورت یک بار در روز و به شیوه صحیح،‌ آن هم با نخ دندانی به طول 45 سانت که دو سر آن دور انگشتان پیچانده شده با حرکت آرام در میان دندان‌ها، بهترین شیوه نخ دندان کشیدن است.
 
4 ترس از وزنه
بعضی از زنان از بلند کردن وزنه هنگام ورزش می‌ترسند. در حالی که باید بدانند که در زنان به طور ژنتیکی قابلیت تغییر شکل بدن و عضلانی شدن به آن صورت که در ورزشکاران بدن‌ساز وجود دارد، نیست. با وزنه زدن شاید کمی وزن اضافه کنید. بدن‌تان کمی عضلانی می‌شود و در ازای آن، چربی اضافه بدن را از دست می‌دهید. از آنجایی که عضلات وزن بیشتری از چربی دارند، کمتر فضا می‌گیرند و این کمک می‌کند تا سایز کم کنید.
 
گردآوری:گروه  سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
با بدن خود صلح کنید ؟!
 اتفاقات عجیب و غریب بدن(1)
6 روش طبیعی افزایش سوخت و ساز بدن
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟
پاكسازی بدن از مواد زائد