آیا می دانید این صیفی جات تاثیر فوق العاده ای در جهت کاهش فشار خون دارد؟

 یك متخصص تغذیه گفت: كدو حلوایی پتاسیم بالایی دارد و مصرف آن برای كسانی كه از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است.
مریم مراداف در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس‌ افزود: كدو حلوایی از لحاظ طب قدیم ایران سرد، خنك كننده و مرطوب كننده است. 2 نوع كدو حلوایی وجود دارد كه نوع اول كاملاً گرد و نوع دوم سر باریك و انتهای پهنی دارند و شكل‌ آن نامتقارن است. كدو حلوایی سرشار از بتاكاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) است.
وی گفت: كدو حلوایی پتاسیم بالایی دارد و مصرف آن برای كسانی كه از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است. ویتامین C كدو حلوایی در مقایسه با سایر كدوها بیش‌تر است، البته با پختن آن در حرارت‌ بالا و حتی سرخ كردن ویتامین آن كاهش پیدا می‌كند، مگر این‌كه آن را در ظرفی در بسته بخارپز شود.
 
این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف روزانه تمامی سبزی‌های سبز و زرد مثل هویج و كدو حلوایی به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود‌ زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند، مصرف مرتب این سبزی‌ها، احتمال ابتلا به سرطان را كاهش می‌دهد.
 
مرادف افزود: كدو حلوایی برای كسانی كه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، نیز مفید است، به خصوص در فصول سرد كه این بیماری شیوع بیش‌تری دارد‌ زیرا منبع مناسب ویتامین C ،‌E و بتاكاروتن است كه همه آن‌ها خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند و از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌كنند.
 
وی اضافه كرد: مصرف كدوحلوایی به علت داشتن آنتی‌اكسیدان‌ها از تخریب دیواره عروق كه بر اثر تجمع LDL (كلسترول بد) شكل می‌گیرد، جلوگیری می‌كند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را كم می‌كند.
 
مراداف افزود: مصرف توام كدو حلوایی با سبزی‌هایی مانند كلم برگ قرمز و گوجه‌فرنگی به دلیل خاصیت كاهندگی چربی خون و دارا بودن آنتی‌اكسیدان فراوان، برای كسانی كه سابقه بیماری قلبی دارند، توصیه می‌شود.
 
وی گفت: كدو اثر ملین‌ دارد و مصرف آن برای رفع یبوست و رفع سوء‌هاضمه مفید است و تب را از بین می‌برد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
در مواقع افت فشارخون چه بخوریم؟
درمان فشارخون بالا در ظرف يك ساعت
ورزش و فشار خون پایین
امگا3 فشار خون را بالا می برد یا پایین؟
میوه ای علیه چربی و فشار خون