رنگ موی ذاتی هر فرد بیانگر یک خصوصیت روانشناسی در او می باشد.
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان دارای موی روشن یا بلوند نسبت به افرادی که موی مشکی یا تیره هستند خشن‌تر هستند و بیش‌تر برای حقوق خود می‌جنگند.
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان دارای موی روشن و بلوند نسبت به افرادی مو مشکی خشن‌تر هستند و بیش‌تر برای حقوق خود می‌جنگند.
دانشمندان معتقدند این زنان با احتمال بیش‌تری رفتارهای جنگ طلبانه از خود نشان می‌دهد که دلیل آن هم این است که زنان دارای موی روشن نسبت به دیگر زنان بیش‌تر توجه را به سمت خود جلب می کنند.
موضوع جالب این است که زنانی هم که موهای خود را به رنگ‌های روشن تغییر می‌دهند به سرعت این خصوصیات را به خود می‌گیرند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا این تحقیقات را انجام دادند تا متوجه شوند آیا زنانی که نسبت به دیگران جذاب‌تر هستند به همان میزان نیز برای گرفتن حق خود عصبانی می‌شوند و کنترل خود را از دست می‌دهند.
آرون سل که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت:" ما متوجه شدیم زنان دارای موی روشن رفتارهای خصمانه بیش‌تری از خود نشان می‌دهند و نسبت به دیگر زنان بیش‌تر برای حقوق خود می‌جنگند."
برای انجام این تحقیقات که رابطه بین خشونت و پرخاشگری و اعتماد به نقس را اندازه گیری می‌کردند 165 زن شرکت داشتند.
این تحقیقات هم چنین نشان داد مردم در برخورد با زنان بلوند رفتار بهتری از خود نشان می‌دهند. هم چنین زنان بلوند در رده بندی جذابیت در بین دیگر زنان بالاترین امتیازات را به خود اختصاص داده اند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 آیا واقعاً استرس باعث ریزش مو میشود؟
ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
چه چیزی باعث سفیدی مو می شود؟
آیا روغن های گیاهی برای رشد مو مفیدند؟
تحریک رشد مو !!