محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند : افرادی که در طول روز زیاد تصمیم می گیرند،...
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زندگی مدرن امروزی باعث بروز افسردگی در وجود ما می‌شود زیرا ما باید تصمیم‌های زیادی بگیریم.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زندگی مدرن امروزی باعث بروز افسردگی در وجود ما می‌شود زیرا ما باید تصمیم‌های زیادی بگیریم.
از غذایی که ما مصرف می‌کنیم ، کانال تلوزیونی که برای تماشا کردن انتخاب می‌کنیم ، مدرسه ای که فرزندانمان را به آن‌جا می‌فرستیم و کاری که برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنیم ، همه این‌ها نشان می‌دهد جامعه امروزی تنوع بسیاری را در اختیار ما گذاشته است و ما همیشه باید در حال انتخاب بین آن‌ها باشیم.
اما با وجود این که داشتن انتخاب‌های زیاد معمولا چیز خوبی است ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد آزادی عمل بسیار برای انتخاب کردن باعث بروز تردید و بی ارادگی می‌شود که این عامل در نهایت منجر به افسردگی ما می‌شود.
انسان‌ها ممکن است به دلیل انتخاب‌های بسیاری که در جلوی پای آن‌ها قرار داده شده است و به دلیل عدم قطعیت در مورد انتخاب درست و هم‌چنین احتمال پشیمانی از تصمیمی که در گذشته گرفته اند و انتخاب درستی نداشته اند دچار افسردگی شود.
انتخاب‌های زیاد سبب می‌شود ما در مورد انتخاب خودمان رضایت کافی نداشته باشیم و احساس پشیمانی کنیم.
تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که ما انتخاب‌های زیادی داریم ممکن است در مورد تصمیمی که می‌گیریم دچار عقده و ناراحتی‌های روحی شویم و زمانی که تصمیم گرفتیم ممکن است همواره نگران نادرست بودن آن باشیم.
تصمیم گرفتن هم‌چنین می‌تواند باعث تقویت حس‌هایی مانند خودخواهی شود زیرا باعث می‌شود انسان‌ها فقط در مورد خودشان و تمایلات خودشان فکر کنند و توجه چندانی به جامعه و آن چیزی که برای جامعه مفید است نداشته باشند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟
افسردگی چگونه درمان میشود؟
تشخیص افسردگی از روی چشم
افسردگی انتخاب است نه بیماری
ورزش و افسردگی