محققان در جدیدترین تحقیقات خود به این نیتجه رسیده اند که خوردن ماست در این ساعت باعث جذب بیشتر کلسیم می شود.

 
 
مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند.
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند، البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا كلسیم جذب نمی‌شود.
 
سعید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی كه در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یك وعده ماست مصرف كنند.
وی گفت: ماست‌های كم‌چرب یا رژیمی برای افرادی كه كلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای كاهش وزن نیز مناسب هستند.
این متخصص تغذیه افزود: برای این كه بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف كنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر كنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده كرد.
حسینی گفت: هنگام خرید ماست دقت شود كه حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیك‌تر باشید باكتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت كنید كه آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف كنید. باكتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند.

وی افزود: بنا به توصیه كارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب كلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب كلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا جذب كلسیم نخواهیم داشت.
این متخصص تغذیه گفت: ماست فقط یك عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باكتری‌های مفید مقدار بیشتری كلسیم و پروتئین دارد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
خواص ماست !!
خواص ماست موسیر
ماست را همراه این غذا نخورید
خوردن چیپس با ماست از مضرات چیپس کم می کند؟
ماست میوه ای یا ماست معمولی؟!