نتایج تازه ترین مطالعات نشان می دهد احتمالا سطح قند خون افراد در نحوه تصمیم گیری آنان تاثیر دارد .

 

پژوهشگران دانشگاه داکوتای جنوبی اعلام کردند تازه ترین تحقیقات در خصوص چگونگی تاثیر میزان قند خون بر نحوه تفکر و تصمیم گیری افراد درباره زمان حال و اینده نشان داد سطح گلوکز خون بر اینکه افراد تصمیم بگیرند چه جایزه ای دریافت کنند تاثیر دارد .

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس ، در این تحقیق از گروهی از داوطلبان پرسشهای مختلفی پرسیده شد مبنی بر اینکه ایا ترجیح می دهند مقدار معینی پول در اینده نزدیک دریافت کنند یا مقدار بیشتری پول در تاریخی دیر تر از موعد قبلی بگیرند .

انها قبل و بعد از نوشیدن نوشابه های قند دار به هفت پرسش از این سئوالات پاسخ گفتند و سطح قند خون انان در اغاز ازمایش و پس از نوشیدن نوشابه اندازه گیری شد . بررسیها نشان داد سطح قند خون در نحوه انتخاب این افراد تاثیر چشمگیری داشته است .

بیشتر داوطلبانی که نوشابه های قنددار نوشیده بودند و سطح قند خون انان بالاتر بود گزینه دریافت پول بیشتر در مدتی طولانی تر را انتخاب کرده بودند و در عوض داوطلبانی که سطح قند خون انان پایین تر بود ، بیشتر ترجیح دادند در زمانی نزدیکتر پول کمتری دریافت کنند .

به موجب این گزارش نتایج این تحقیق نشان می دهد وقتی سطح قند خون بالاتر باشد ، ادمها اینده نگرتر می شوند  و تصمیماتی اتخاذ می کنند که منافع انها را در اینده دور بیشتر تضمین می کند .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
بیضررترین و ارزانترین درمان چربی و قند خون بالا!؟
ارتباط ساعت و قند بدن
میوه ی کاهش قند خون
آیا قند خون تان پایین است؟
کشف علائم عجیب بیماری قند خون!!