یک متخصص تغذیه گفت: این سبزی دارای فولات است و مصرف آن از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

 


مسعود کیمیاگر با بیان این که ویتامینC و بتاکاروتن موجود در انواع کلم‌ها به دلیل وجود مواد آنتی‌اکسیدان خاصیت ضد سرطانی دارد و در بین آنها کلم بروکلی در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثرتر است، گفت: ترکیباتی در کلم وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی در بدن دارد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.
کیمیاگر افزود: کلم بروکسل معمولاً جوانه‌های متورمی است و به شکل غده‌های گوشتی سبز و سفت به اندازه فندق است. این نوع کلم نیز غنی از ویتامین C و A و بتاسولفوران است که در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است.
این متخصص تغذیه گفت: کلم فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد و مصرف آن به دلیل وجود مواد گوگردی برای پاک کردن دستگاه گوارش بسیار مفید است و یکی از ضد سرطان‌های قوی است که با انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان روده بزرگ مبارزه می‌کند.
کیمیاگر افزود: کلم دارای فولات است و از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی پیشگیری می‌کند، اگر کلم از نوع قرمز باشد به دلیل داشتن لیکوپن، اثر آن برای افرادی که دارای بیماری قلبی و عروقی هستند چند برابر می‌شود. وی گفت: بتاکاروتن و ایندول موجود در انواع کلم در ایجاد خاصیت ضد سرطانی آن نقش دارد و خاصیت ضد سرطانی به دلیل وجود مواد آنتی‌اکسیدان بیشتری می‌شود.


 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :

خواص سبزی ها

سبزی ضددرد

سبزی معطر علیه کم خونی

سبزی آرامش بخش و ضد تشنگی

سبزی ضد رماتیسم