زگیل‏ ناحیه تناسلی مشكل شایع و نگران كننده‏ای است. زگیل‏های تناسلی در زنان ممكن است، داخل گردن رحم یا داخل راست روده را گرفتار كنند و باید در این زمینه مردم را آگاه كرد.


مجتبی امیری افزود: ویروس‏هایی كه باعث به وجود آمدن زگیل می‏شوند مربوط به خانواده‏ای از ویروس‏ها بنام پاپیلوما هستند. ظاهر یك زگیل بستگی به محل پیدایش آن دارد.
وی گفت: زگیل‏ ناحیه تناسلی مشكل شایع و نگران كننده‏ای در افراد بالغ به شمار می‏روند و اكثراً كوچك و صاف هستند، ولی می‏توانند باریك و بلند هم باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) افزود: سطح این زگیل‌ها نرم بوده و بر خلاف بقیه زگیل‏ها زبر و پوسته‏پوسته نیستند. زگیل‏های تناسلی در زنان ممكن است، داخل گردن رحم، اطراف معقد یا داخل راست روده را گرفتار كنند.
امیری گفت: ویروس‏هایی كه عامل زگیل‏های تناسلی هستند به ندرت باعث زگیل‏های دست یا پا می‏شوند.
وی اضافه كرد: زگیل‏های تناسلی با سرطان‏های ناحیه تناسلی مرتبط هستند و می‌توانند، باعث بروز سرطان دهانه رحم ‌شود.
امیری افزود: معمولاً درمان زگیل‏های تناسلی از همه موارد دیگر زگیل مشكل‏تر است. درمان دارویی وجود ندارد و بهترین درمان فریز كردن با نیتروژن است.
این متخصص پوست و مو اضافه كرد: متأسفانه با افزایش موارد این بیماری مواجه هستیم اما به علت محدودیت‌های فرهنگی متأسفانه امكان اطلاع رسانی مناسب در این زمنیه وجود ندارد در حالی كه لازم است هشدارها و آگاهی های لازم در این زمینه به مردم داده شود تا از انتشار این بیماریهای واگیر در جامعه جلوگیری شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :

عفونت دستگاه تناسلی در خانمها

مهمترین بیماریهای ناحیه تناسلی در مردان

واريکوسل (واریس ناحیه تناسلی در مردان)

زگیل دستگاه تناسلی چیست؟

علل و راهحل خشکی مجرای تناسلی در زنان