آیا می دانید کدام ظروف برای سلامتی بی ضرر هستند و یا چه ظروفی خطر دارند؟

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ظروف استیل و پیرکس بهترین ظروف برای پخت انواع غذاها هستند.
 
علی کشاورز با بیان این که ظروف پیرکس از انواع بلور با نوعی عملیات حرارتی تنش‌زدایی (دمای 620 تا 630 درجه سانتی‌گراد) ‌و با افزودن نوعی ماده با نام تجاری «بوراکس» به مواد اولیه تولید می‌شوند گفت: طبخ غذا در ظروف پیرکس بسیار بهتر است، زیرا تقریباً تمام انواع غذاها را می‌توان در آنها درست کرد و مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تأثیری ندارند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: باید به این نکته دقت شود که پیرکس، حرارت را به خوبی، ولی به‌طور غیر یکنواخت منتقل می‌کند بنابراین باید دقت کرد که این ظروف با المنت‌های برقی و حرارت بسیار زیاد به‌صورت مستقیم تماس نداشته باشند، بلکه در مایکروویو یا اجاق گاز به شکل غیر مستقیم حرارت ببینند.

کشاورز افزود: ظروف استیل از ترکیب آهن و فلزات ساخته می‌شوند که ظروف استیل از بهترین ظروف مناسب برای پخت و پز غذا است و تنها نکته‌ای که در مورد این ظروف باید گفت این است که غذاهای اسیدی و نمکی را به مدت طولانی در ظروف استیل نگهداری نشود.

وی گفت: زنان خانه‌دار به دلیل اینکه این ظروف غذا را زود می‌سوزانند، آنها را برای آشپزی مناسب نمی‌دانند و باید طرز استفاده صحیح از این ظروف را آموزش ببینند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
آیا پخت با مایکروویو ضرر دارد؟
8 غذا که مغز را جوان و سالم نگه میدارد
10 ماده غذایی بیماریزا
گیاهی جهت هضم سریع غذا
با خوردن این غذا به آرامش روانی برسید!!