برای بهبود سریع تر افرادی که به سکته دچار شده اند باید...

 

دانشمندان کشف کردند آموزش آواز خواندن به بیماران سکته ای ، به آن‌ها کمک می‌کند تا مغز خود را ترمیم کرده و قابلیت صحبت کردن خود را بازیابند

با خواندن بیماران از قسمت‌های مختلفی از مغزشان استفاده می‌کنند که این قسمت‌ها نقش مهمی در حرف زدن انسان بازی می‌کنند.

اگر مرکز صحبت کردن یک شخص به دلیل سکته کردن آسیب ببیند ، آن‌ها می‌توانند به جای آن از مرکز خواندن در مغز خود استفاده کنند.

نتایج این تحقیقات در کنفرانس سالانه پیشرفت‌های علمی در سن دیگو ارائه شده است.

این روش درمان قبلا به عنوان یک تکنیک پزشکی مطرح شده است .پزشکان اولین بار زمانی از این روش استفاده کردند که متوجه شدند بیماران سکته ای که دچار آسیب‌های مغزی شده اند با وجود آن که قادر به صحبت کردن نیستند اما هنوز هم می‌توانند بخوانند.

گاتفرید شلاگ یک استاد عصب شناس از مرکز پزشکی هاروارد این تحقیقات را انجام داده است .پروفسور شلاگ توضیح داد که این اولین مطالعه ای است که این تحقیق را با تصویربرداری مغزی ترکیب کرده است تا دانشمندان متوجه شودند در هنگامی که یک بیمار می‌خواند در مغز او چه اتفاقی می‌افتد.

بیش‌تر اتصالات بین نواحی مغزی که که حرکت و شنیدن را کنترل می‌کنند در قسمت سمت چپ مغز واقع شده اند.

اما قسمت‌های مشابهی نیز در سمت راست مغز وجود دارد.به دلایل خاصی قسمت‌های سمت چپ بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.زمانی که شما به این قسمت‌ها آسیب وارد می‌کنید قسمت‌های سمت راست در به عهده گرفتن وظایف این قسمت‌ها دچار مشکل می‌شوند.

اما زمانی که بیماران یاد بگیرند لغات خود را به صورت آهنگ وار بیان کنند بین قسمت‌های سمت راست مغزشان ارتباطاتی برقرار می‌شود که به آن‌ها در صحبت کردن کمک خواهد کرد.

عکس‌برداری‌های مغزی نیز به دانشمندان نشان داده بود که قسمت خواندن در مغز افرادی که خواننده حرفه ای هستند بسیار بیشتر ازدیگران توسعه یافته است.

در حین این روش درمانی جدید به بیماران یاد داده می‌شود تا صحبت‌های خود را در قالب ملودی‌های ساده بیان کنند و به مرور زمان بتوانند از دیگر قسمت های مغزشان برای صحبت کردن استفاده کنند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
می خواهید سکته نکنید،این خوراکی را نخورید!!
سبزی ضد صرع و سکته قلبی
دیابتی ها خاموش سکته می کنند!! 
 بهترین راه پیشگیری از بروز سکته قلبی
سرفه كنيد تا سكته نكنيد!