آیا شما هم جزو خانم هایی هستید که قاعدگی های دردناکی دارند، به شما توصیه می کنیم با مصرف این ویتامین دردهایتان را تخفیف دهید.
 
ویتامین E باعث کاهش معنادار در مدت و شدت درد مبتلایان به دیسمنوره یا قاعدگی دردناک می شود و می‌توان از آن به عنوان یک روش درمانی استفاده كرد.
در این پژوهش 200 دختر با میانگین سنی 19 تا 26 سال تحت کارآزمایی بالینی قرار گرفتند و کپسول ژلاتینی ویتامین ای 200 میلی گرمی به مدت 5 روز، 2 روز قبل از شروع قاعدگی و تا 3 روز اول آن روزانه به آنها داده شد.
یافته های این مطالعه نشان داد از نظر توزیع فراوانی روزهای دارای درد در ماه اول و ماه دوم قبل از مصرف ویتامین E همه شرکت کنندگان در روز اول درد داشتند و بعد از مصرف ویتامین E در ماه اول حدود یک ششم از بیماران و در ماه دوم حدود یک پنجم بیماران درد روز اول را نداشتند.
همچنین میانگین شدت درد قبل از مصرف ویتامین E در ماه اول و دوم در بین آزمایش شوندگان 5،18 بود که به 3،4 بعد از مصرف ویتامین E کاهش یافت.
بر این اساس می توان از ویتامین E به عنوان یک روش درمانی برای دیسمنوره یا قاعدگی دردناک استفاده كرد و کیفیت زندگی زنان مبتلا به آن را افزایش داد.
این پژوهش توسط دکتر فریده اخلاقی از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است و در مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شده است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
اختلالات قاعدگی و درمانهای متفاوت
آیا ورزش کردن در دوران قاعدگی درست است؟
نشانگان پیش از قاعدگی و کاهش درد !!
نقش تغذیه در درمان قاعدگی دردناك
گیاهی موثر در کاهش درد قاعدگی