قابل توجه خانم ها : اگر نگران هستید که به سرطان تخمدان مبتلا شوید، توصیه می کنیم که از این نوشیدنی مصرف کنید .
 
یك پژوهش جدید نشان داد كه نوشیدن دو فنجان چای سیاه یا یك فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان كاهش می‌دهد.
محققان دانشگاه واشنگتن با انجام پژوهشی جدید روی دو هزار زن متوجه شدند كه با نوشیدن روزانه یك فنجان یا بیشتر چای سبز خطر ابتلا به این سرطان تا 54 درصد كاهش پیدا می‌كند.
در پژوهش دیگری هم كه توسط محققان انستیتو ملی طب محیطی در استكهلم انجام گرفت معلوم شد كه نوشیدن روزانه دو فنجان چای سیاه نزدیك به 50 درصد خطر بروز این سرطان را كاهش میدهد.
در این تحقیقات روی خواص ضد سرطانی هر دو نوع چای تاكید شده است كه البته برای كمك به عملكرد قلب و مغز و نیز كاهش میزان كلسترول بد در خون نیز تاثیر چشمگیری دارند.
بر اساس این گزارش، اخیراً محققان از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می‌كنند به طوری كه حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. چای محتوی میزان کمی از تركیباتی مثل کافئین است. چای سیاه و سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.
تفاوت دراین است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند اما برای تهیه چای سیاه برگها خشک شده، تخمیر شده و برشته می شوند یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.
هم چای سیاه و هم چای سبز حاوی تركیباتی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطان های مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد ، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است .
به گفته محققان چای سبز به سبب داشتن آنتی اکسیدانی که بیش از 100 برابر بیش از ویتامین ث و بیش از 25 برابر بیشتر از ویتامین‌های موثر است، به کاهش ابتلا به سرطان کمک و با کاهش کلسترول خون از سکته قلبی جلوگیری می‌کند و حتی بعد از سکته قلبی نیزاز مرگ سلولها جلوگیری می کند و میزان سلولهای محافظ قلب را افزایش می دهد. این نوشیدنی از پیری جلوگیری می کند و طول عمر را افزایش می دهد. چای سبز در عین حال چربیها را می سوزاند و میزان سوخت و ساز طبیعی بدن را افزایش می دهد و در یک روز هفتاد کالری را می سوزاند.
چای سیاه نیز در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بروز تومورهای سرطانی موثر است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 کیست تخمدان به سراغ چه زنانی می رود؟
کیستهای تخمدان؛ عوامل، علائم و درمان
ارتباط تغذیه با کاهش ریسک سرطان تخمدان
كیست تخمدان ، ترس ندارد
ارتباط مصرف قهوه با سرطان تخمدان