اگر سیستم ایمنی بدن قدرتمند باشد، کمتر به بیماری دچار می شوید،برای این کار راهی طلایی را به شما ارائه می کنیم .


 دانشمندان کشف کردند که ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌ها بسیار لازم و ضروری است.

این ویتامین که از تابش نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود نقش بسیار کلیدی در افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن انسان نسبت به بیماری‌های گوناگون دارد.
به طور خاص این ویتامین سلول‌های T بدن را تحریک کرده و آن‌ها را مجهز می‌کنند.این سلول‌ها در بدن به جستجو پرداخته و هر گونه باکتری و ویروس مهاجم را نابود می‌کنند.
دانشمندان دانشگاه کوپنهاگ کشف کردند که ویتامین D برای سیستم ایمنی بدن انسان بسیار مهم است و در صورتی که این ویتامین در بدن به اندازه کافی وجود نداشته باشد سلول‌های سیستم ایمنی نمی‌توانند به خوبی نسبت به عفونت‌های واکنش نشان دهند و با آن‌ها به مبارزه بپردازند.
دلیل اصلی این موضوع آن است که سلول های T باید برای مبارزه با عوامل مهاجم به بدن مانند ویروس‌ها یا باکتری‌ها به حالت فعال دربیایند و سلول‌های بی‌آزار بدن تبدیل به سلول‌های کشنده ای شوند که بتوانند هرگونه عامل بیماری زا را از بین ببرند.
دانشمندان متوجه شدند که سلول‌های T برای فعال شدن به ویتامین D وابسته اند .
پروفسور کارستن گیسلر از دپارتمان سلامت ، ایمنی شناسی و میکروبیولوژی بین‌المللی گفت : سلول‌های T بدن باید ویتامین D داشته باشند و اگر نتوانند به میزان کافی این ویتامین را در بدن پیدا کنند هیچ‌گاه نمی‌توانند به درستی اقدام به سیگنال دهی به دیگر سلول‌ها کنند.
دانشمندان زمان زیادی است که از اهمیت ویتامین D برای جذب کلسیم آگاهی دارند و می‌دانند که این ویتامین برای درمان بیماری‌هایی مانندسرطان یا ام.اس بسیار ضروری است.اما تا کنون به نقش این ویتامین برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن پی نبرده بودند.این یافته می‌توند برای مبارزه با بیماری‌های عفونی و جنگ با اپیدمی‌های جهانی بسیار مهم باشد.
بیشتر ویتامین D مورد نیاز بدن توسط قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می‌آید .البته این ویتامین در روغن ماهی ، تخم مرغ و ماهی‌هایی مانند غزل‌آلا ، شاه ماهی و هم‌چنین در بعضی از مکمل‌های غذایی وجود دارد.شما با مصرف این موادغذایی می‌توانید و خصوصا قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 خوراکی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن
غذاهای تقویتکننده سیستم ایمنی بدن
ارتباط نور خورشید و سیستم ایمنی زنان
8 راه تقويت سيستم ايمنی
سیستم ایمنیتان را تقویت كنید