آیا می دانید به چه علت توصیه می شود که هنگام تماشای تلویزیون و یا مطالعه دراز نکشید؟


رییس‌زاده تصریح کرد: مطالعه در حالتی که چشم‌ها افتاده باشند موجب تفاوت در شماره چشم‌ها و یا تغییر در محور آستیگماتیسم چشم می‌شود.

یک اپتومتریست گفت: مطالعه و یا تماشای تلویزیون در حالت درازکشیده به صورتی که چشم‌ها حالت افتاده پیدا کنند مضر است و موجب مشکلات بینایی می‌شود.

عبدالهادی رییس‌زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: در هنگام مطالعه و یا تماشای تلویزیون فاصله چشم‌ها با کتاب و تلویزیون باید یکسان باشد و بهتر است چشم‌ها در حالت کاملا افقی قرار داشته باشند و به طور مستقیم به سطح نگاه شود.

وی افزود: برخی افراد هنگام مطالعه، روی یک دست دراز می‌کشند و کتاب را روی زمین قرار می‌دهند که در این حالت محور چشم‌ها به صورت عمودی نسبت به زمین قرار می‌گیرند. در این شرایط فاصله دو چشم با کتاب برابر نیست و این موجب مشکلات بینایی می‌شود.

رییس‌زاده تصریح کرد: مطالعه در حالتی که چشم‌ها افتاده باشند موجب تفاوت در شماره چشم‌ها و یا تغییر در محور آستیگماتیسم چشم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری مواقع افراد به مطب مراجعه می‌کند و می‌گویند مشکل بینایی دارند ولی شماره چشم آنها تغییر نکرده است. علت این مساله تغییر در محور آستیگماتیسم چشم در اثر مطالعه به صورت خوابیده است.

این اپتومتریست بیان کرد: بسیاری از کودکان دانش‌آموز به دلیل این‌که از مطالعه در حالت نشسته خسته می‌شوند روی دست دراز می‌کشند و کتاب را روی زمین قرار می‌دهند و مشق خود را در این حالت می‌نویسند. والدین باید به این مساله توجه داشته باشند و اجازه ندهند کودک در حال درازکش درس بخواند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : asriran.com
 
مطالب پیشنهادی :
 پیامدهای گل مژه زدن برای چشم چیست؟
 شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها
روشی اعجاب انگیز برای خستگی چشم
آیا تاکنون احساس جرقه در چشم تان داشته اید؟
این افراد هرگز لیزیک چشم انجام ندهند؟!