یک متخصص تغذیه گفت : این دانه بسیار برای کلسترول بد خون مفید می باشد و به تمام کسانی که کلسترول بالایی دارند ،پیشنهاد می کنیم از این دانه مصرف کنند.
 
 یك متخصص تغذیه گفت: مصرف «كنجد» موجب كاهش كلسترول بد خون می‌شود.
سید ضیاءالدین مظهری افزود: دانه كنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیك و اسید اولئیك است.
وی گفت: كنجد یكی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً كلسیم به حساب می‌آید و افرادی كه به مصرف شیر رغبت ندارند، می‌توانند از كنجد برای تأمین كلسیم، روی و آهن استفاده كنند.
مظهری افزود: مصرف كنجد علاوه بر اینكه موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلكه موجب كاهش كلسترول بد خون نیز می‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: مخلوط كردن كنجد با سایر غذاها موجب غنی‌تر شدن آنها می‌شود. مادرانی كه از بدغذایی كودك خود شكایت دارند و كودك‌ آنها علاقه‌ای به مصرف گوشت و شیر ندارد، می‌توانند با تلفیق برنج و حبوباتی مانند عدس، سویا، ماش و كنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی كودكان در حال رشد خود را تأمین كنند.
مظهری افزود: مخلوطی از كنجد و غلات كامل مثل گندم و جو یا پرك شده آن دارای ارزش غذایی بالایی است. در شروع تغذیه تكمیلی كودكان اضافه كردن كنجد آسیاب شده و تهیه حریره كنجد در كنار حریره بادام نیازهای كودك را برطرف خواهد كرد.
وی گفت: در كودكان بزرگتر جایگزین كردن كنجد و بیسكوئیت‌های كنجدی به جای میان وعده‌های بی ارزشی مانند پفك بسیار مفید تر و سالم‌تر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.
این متخصص تغذیه افزود: توصیه می‌شود كه افراد در روز 30 گرم از دانه كنجد استفاده كنند. مصرف یك قاشق غذاخوری كنجد معادل یك واحد چربی است و 45 كیلوكالری انرژی دارد
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 خوراکی مفید جهت كاهش كلسترول خون
تأثير ورزش بر سطح کلسترول خون
خوراکی که کلسترول و قند خون را کنترل می کند
از فشار و چربی خون چه می دانید؟
با داشتن چربی زیاد کلسترول را کاهش می دهد