برای استفاده بهتر از خوشبو کننده ها و ضد تعریق ها، این مواد را در این ساعت از روز مصرف کنید...
 
یک متخصص پوست با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش تعرق بدن گفت: صبح‌ها بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبو کننده و ضد تعریق است.
دکتر زهرا حلاجی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران در خصوص بکارگیری مواد خوشبوکننده و دئودرانت‌ها در فصل تابستان اظهار داشت: بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبو کننده برای بدن صبح بعد از استحمام هست زیرا این مواد مجاری غدد را می بنند و موجب کاهش تعریق بدن در طور روز می شوند.استفاده از این مواد برای افرادی که بوی عرق آنها زیاد است مشکلی ایجاد نمی کند.
این متخصص پوست ادامه داد: اسپری و یا مام‌های خوشبو کننده باید روی پوست سالم استفاده شوند و اگر در نقطه ای از بدن زخم یا خراشیدگی هست نباید از این در این نقاط بکار برده شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از مواد خوشبو کننده برای بچه ها اصلا توصیه نمی شود چرا که در کودکان غدد تعریق بسته است و کودکان اصلاً عرق نمی کنند به همین دلیل استفاده از مام و اسپری خوشبو کننده برای کودکان لزومی ندارد.
وی با اشاره به خواص دارویی گیاهان گفت: «حنا» به خاطر ویژگی قابض بودن به دلیل اینکه غدد عرق را کم می کند و چربی پوست را کاهش می دهد خاصیت ضد تعریق دارد و افراد می توانند برای کاهش بوی بد بدن از آن استفاده کنند.
حلاجی در پایان خاطر نشان کرد: تعریق فرآیندی برای تنظیم دمای بدن است. زمانی که این عرق، محیطی برای تکثیر باکتری ها شود، ایجاد بوی بد و ناخوشایند می کند. بهترین روش برای مبارزه با بوی بدن پیشگیری از وقوع آن است و برای بسیاری از افراد رعایت صحیح بهداشت، یعنی شست وشوی مرتب بدن و استفاده از مواد ضد تعریق، کفایت می کند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
راه حلی موثر بر ضد عرق سوز شدن!!
10 دستورالعمل برای فرار از بوی بد عرق
تغییرات عجیب بدن
عرق كردن بیش از اندازه ; مسالهای مهم
ساختمان پوست