اگر شما فردی هستید که مدام در استرس و فشارهای روانی به سر می برید ،توصیه می کنیم این مطلب را برای کاهش دلشوره خود بخوانید.

 

روانشناسان افرادی که استرس یا همان فشار روانی بیش از حد دارند بر اساس نوع واکنش بدن شان به چند گروه تقسیم می کنند.

۱- افرادی که دایماً مضطرب و نگرانند و وقتی که یک اتفاق خاص رخ می دهد دچار گرفتگی عضلات , تنگی نفس و درد هایی در ناحیه شکم می شوند.

۲ ـ افرادی که خیلی عجول و بی نظمند و همیشه می ترسند که مبادا دیر به مدرسه برسند آنان به مشکلات گوارشی مثل احساس سوزش در معده یا دلپیچه دچار می شوند .

۳ ـ کسانی که یک اتفاق خاص استرس زا در پیش رو دارند ( مثل امتحان یا مسابقه ) و نگرانند که موفق نشوند این افراد به دل درد و دلشوره و لرزش عظلات مبتلا می شوند اگر افرادی دارای این خصوصیات هستند با ۸ توصیه از دلشوره آنان کاسته می شود .

توصیه هایی برای کاهش اضطراب و دلشوره

۱ ـ باید مراقب خواب خود باشند یک خواب خوب در طول شب در اتاقی پر از هوای تازه و جای راحت باعث می شود تا برای شروع یک روز جدید آماده شوند.

۲ ـ به طور منظم و چند بار در هفته ورزش کنند و تا می توانند راه بروند .

۳ ـ در فاصله بین غذا به خوردنی های دیگر ناخنک نزنند و برای نهار خوردن وقت کافی بگذارند و در طول روز زیاد آب بخورند .

۴ ـ وقتی سخت مشغول درس خواندن هستند به خودشان استراحت بدهند و در این مدت شکلات نخورند و هر ۵ دقیقه با یکی از افراد خانواده صحبت کنند .

۵ ـ کارهایی را که دوست دارند انجام دهند مثلاً اگر به کامپیوتر علاقه دارند در آن کلاس ثبت نام کنند .

۶ ـ تا حد انفجار بخندند خنده باعث رشد هورمون هایی می شود که آرامش بخش و تسکین دهنده هستند خوش اخلاقی و خوش بینی هم ۲ عامل موثر ضد استرس هستند .

۷ ـ خانواده و دوستانشان را فراموش نکنند اگر زندگی اجتماعی و خانوادگی رضایت بخشی داشته باشند به راحتی می توانند مشکلات خود را با کمک آنان حل کنند .

۸ ـ درست نفس کشیدن را یاد بگیرند با تنفس درست استرس را از خودشان دور کنند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :asriran.com
 
مطالب پیشنهادی :
9 نشانه عجيب استرس را به خاطر بسپاريد
استرس 10 چهره خاموش دارد!
رژیم غذایی برای كاهش استرس
میوه ای جهت رفع خستگی و استرس
8 شغل استرس زا