توصیه می‌شود بستنی در رژیم غذایی روزانه کودکان، به ویژه گروهی که به اندازه کافی شیر مصرف نمی‌کنند، قرار گیرد.

 

 یک متخصص تغذیه گفت: مصرف بستنی موجب تأمین ویتامین‌های ضروری بدن، پروتئین و انرژی لازم می‌شود.

سید ضیاءالدین مظهری افزود: بستنی سالم نه تنها قسمتی از انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند، بلکه ویتامین‌های ضروری و مفید را نیز به بدن می‌رساند. وی گفت: اگر بستنی بدون افزودنی‌های غیرمجاز رنگی و از نوع پاستوریزه باشد، به دلیل آنکه حاوی مواد لبنی است، تأمین کننده کلسیم بدن است.

این متخصص تغذیه افزود: توصیه می‌شود بستنی در رژیم غذایی روزانه کودکان، به ویژه گروهی که به اندازه کافی شیر مصرف نمی‌کنند، قرار گیرد و به افراد چاق یا کسانی که زمینه چاقی دارند، توصیه می‌شود که در مصرف بستنی احتیاط کنند.

مظهری گفت: برخی بستنی‌هایی که در تهیه آنها خامه و شکلات استفاده می‌شود به دلیل حجم زیاد و کالری بالا، خطر اضافه وزن و چاقی را به شدت افزایش می‌دهند و به همین دلیل باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کرد.

 

وی اضافه کرد: بستنی‌های پاستوریزه کارخانه‌ای، مطمئن‌تر و سالم‌تر هستند. بستنی از قند، خامه و شیر پرچرب تهیه می‌شود و حاوی انرژی زیادی است. همچنین در انواعی از بستنی‌ها که شیرینی نیز به آن اضافه می‌شود، این انرژی به چند برابر می‌رسد و مصرف زیاد آن موجب بروز چاقی خواهد شد. این متخصص تغذیه افزود: بستنی باید بعد از غذای اصلی مصرف شود تا موجب احساس سیری در فرد نشود و به برنامه غذایی او لطمه‌ وارد نکند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
سردرد ناگهانی با خوردن بستنی
روزی یکبار بستنی بخورید!!