وقتی تمرینات ورزشی انجام می‌دهید قطعا فشار زیادی به پاهای شما وارد می‌شود اما اگر نكات زیر را رعایت كنید، می‌توانید این عضو را در شرایط مناسب و راحتی نگه دارید.
 
 
وقتی انجام تمرینات را آغاز می‌كنید، به خاطر داشته باشید حتما در ابتدای كار آرام و به نرمی حركات را انجام دهید. ورزش را با فشار كم شروع كنید طوری كه فشار روی پاها كاهش یابد. هم چنین به جای دویدن یا بازی تنیس، شنا و یا با دوچرخه سواری آغاز كنید.
نكته دوم این كه حتما كفش راحت و مناسب به پا كنید. مطمئن شوید كفشی كه انتخاب می‌كنید اندازه مناسب داشته و متناسب با فعالیت شما باشد.
هیچ گاه تصور نكنید كفشی كه در ابتدا، پای شما را آزار می‌دهد بعدا به اصطلاح جا باز می‌كند و راحت‌تر می‌شود؛ چون با این تصور غلط به پای خود آسیب می‌رسانید. قبل و بعد از تمرینات پاها، زانو و انگشتان را در وضعیت كشیدگی قرار دهید چون روش مفیدی برای جلوگیری از آسیب دیدگی است. پاها و انگشتان درون كفش بسیار مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستند بنابراین همواره مراقب بهداشت آنها باشید.
به گزارش سایت واسیل، توجه به این عضو و رسیدگی به آن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر نكات بالا می‌توانید با ماساژ پاها در آب گرم، شادابی و آرامش را به آنها بازگردانید.
 
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :