اخیرا بسیاری از افراد برای گرفتن سونوگرافی ، به سونوگرافی های سه بعدی رو می آورند،اما یک خطر بزرگ در این سونوگرافی وجود دارد....
 
سونوگرافی سه‌بعدی به مایع آمونیاكی جنین آسیب می‌رساند
 یك متخصص زنان و زایمان گفت: سونوگرافی سه بعدی یك كار اضافه در مراقبت‌های دوران بارداری است و ممكن اسن با مایع آ‌مونیاكی دور جنین آسیب بزند اما زنان همچنان برای انجام آن هجوم می‌آورند.
صدیقه تن‌پوش‌زاده  افزود: انجام یكبار سونوگرافی سه بعدی اشكالی ندارد به دلیل اینكه حرارت دستگاه‌های سونوگرافی سه بعدی تنظیم شده است و مشكلی را ایجاد نمی‌كند.
وی گفت: اگر گفته شود سونوگرافی سه بعدی ضرر ندارد، زنان باردار برای انجام این نوع سونوگرافی هجوم می‌آورند. در حالی انجام هر كار اضافه در زمان حاملگی مناسب نیست و می‌تواند ضررهایی داشته باشد.
این متخصص تغذیه افزود: حرارت این دستگاه‌ها در اغلب موارد تنظیم شده است ولی نمی‌توانیم بگوییم كه ضرر ندارد چون این كار را بیشتر انجام می‌دهند.
تن‌پوش‌زاده اضافه كرد: اگر حرارت دستگاه سونوگرافی تنظیم نشود می‌تواند، بر مایع آمونیوتیكی دور جنین اثر منفی بگذارد.
وی گفت: از فواید سونوگرافی سه بعدی می‌توان گفت كه ناهنجاری‌های ظاهری جنین را بهتر نشان می‌دهد و پیشنهاد می‌كنیم كه زنان باردار سونوگرافی دوبعدی را انجام دهند و در فقط در صورت نیاز سونوگرافی سه بعدی را انجام دهند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
در یک بارداری،چند بار به سونوگرافی برویم؟
متخصص باروری چهکار میکند؟
آیا میگرن در دوران بارداری خطرناک است؟
بخور نخورهای بارداری
وضعیتهای خوابیدن در دوران بارداری