دانشمندان ادعا کردند که با شنیدن صدای یک مرد می‌توانند قدرت او را تشخیص دهند.اما چگونه؟
 
محققان متوجه شدند که با گوش کردن به کلیپ کوتاهی از صدای یک مرد می‌تواند با دقت بالایی قدرت بدنی او را تشخیص داد.
البته این مهارت بسیار پیچیده‌تر از این است که با شنیدن عمق و بلندی صدای یک فرد بتوان این موضوع را تشخیص داد و هم‌چنین باید توجه داشت شیوه صحبت کردن هر شخص با دیگری تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.
افرادی که در این تحقیقات بودند توانستند به دقت صداهایی از سراسر از جمله صدای دانشجویان دانشگاه‌های رم، شکارچیان بولیوی و چوپانان آرژانتینی را ارزیابی کنند و قدرت یک فرد را تخمین بزنند.
دکتر آرون سل از دانشگاه کالیفرنیا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: به نظر می‌رسد این موضوع فقط در مورد صدای مردان کاربرد داشته باشد.
البته از گذشته‌های دور قابلیت‌ جنگ‌آوری مردان اهمیت بیش‌تری نسبت به زنان داشته است، چرا که این مردان بودند که بیش‌تر از خشونت فیزیکی و قدرت بدنی استفاده می‌کردند و بهترین جنگاوران هر گروه را قطعا مردان تشکیل می‌دادند.
این تحقیق شامل ضبط کلیپ کوتاه، بدون خشونت و پرخاشگری از مردان در سراسر جهان بود. سپس میزان قدرت بدنی و خشونت این مردان را با کمک تست‌های بدنی و سوالات روانشناسی مشخص شد.
سپس این کلیپ‌ها برای گروهی از دانش‌جویان مرد و زن پخش شد و از آن‌ها خواسته شد قدرت صاحبان این صداها را بین 1 تا 7 تخمین بزنند. جالب این جاست که این افراد در 50 درصد موارد توانستند این موضوع را به درستی تشخیص بدهند.
دکتر سل در این باره گفت: نگاه کردن به بدن یک مرد معیار خوبی برای تشخیص قدرت بدنی اوست. اما در عین حال با کمک صدای او هم می‌توان تقریبا با همان دقت قدرت یک فرد را تخمین زد.
این تحقیقات نشان می‌دهد سرنخ‌هایی در صدای یک فرد وجود دارد که می‌تواند در پیش‌بینی قدرت بدنی او به شما کمک کند و شاید این سرنخ‌ها در یک تصویر قابل شناسایی نباشد.
دکتر سل گفت این یک راز است که واقعا چه چیزی در صدای یک مرد وجود دارد که می‌تواند قدرت و خشونت او را نشان دهد. ما فاکتورهای بسیاری مانند تن صدا، سرعت حرف زدن، حجم صدا، تغییرات در تن صدا، تغییر در حجم صدا و مانند آن را بررسی کردیم و هیچ کدام از آن‌ها نشانگر قدرت بدنی نبودند.
این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان تقریبا با یک دقت می‌توانند با شنیدن صدای یک فرد قدرت بدنی او را تخمین بزنند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی : 
ناتوانی جنسی در مردان؛ علل و درمان آن
نکاتی برای جلوگیری از عقیمی مردان
دوران یائسگی مردان
فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان
مهمترین بیماریهای ناحیه تناسلی در مردان