آیا می دانید ختنه پسران در چه سنی باید انجام شود؟و چه سنی برای این کار مناسب است؟
 
 عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: ختنه پسران اگر بعد از یك‌سالگی انجام شود، بهتر است اما دو روش برش و حلقوی ختنه هیچ كدام نسبت به دیگری مزیتی ندارند.

محمدعلی زرگر  با بیان اینكه بیشتر متخصصان اورولوژی با دست ختنه می‌كنند اظهار داشت: در باره زمان انجام ختنه 2 نظریه وجود دارد یكی اینكه این عمل در دروان نوزادی انجام شود و دیگری پس از یك سالگی است و هنوز مشخص نشده است كدامیك بر دیگری برتری دارد.

وی گفت: بهتر است این كار پس از سن یك سالگی انجام شود. مگر اینكه نوزاد مبتلا به بیماری باشد كه نیاز به انجام ختنه در روزهای اول باشد. اما مزیت ختنه پس از یك‌سالگی این است كه عمل ختنه بعد از یك سالگی بهتر و در آینده عوارض كمتری ایجاد نمی‌شود.

این متخصص اورورلوژی ادامه داد: اصولاً اگر والدین نوزادی بخواهند ختنه را در دوران نوزادی انجام دهند به دلیل اینكه اعصاب نوزاد در این دوران هنوز توسعه پیدا نكرده است می‌توان با بی‌حسی خیلی كم یا بدون بی‌حسی این كار را انجام داد ولی اگر سن نوزاد از یك سال گذشت به دلیل اینكه اعصاب پوست رشد كرده‌اند نمی‌توان بدون بی‌حسی ختنه را انجام داد.

وی با بیان اینكه دو روش حلقوی و برش مستقیم برای انجام ختنه وجود دارد خاطرنشان كرد: در مورد روش حلقوی اگر متخصص اورولوژی به كار وارد باشد روش پسندیده و قابل قبولی محسوب می‌شود.

زرگر خاطرنشان كرد: یكی از عوارض ختنه تنگی نوك مجرا به دلیل ایجاد زخم بر اثر ختنه است كه می‌تواند بر اثر تماس محل ختنه با كهنه نوزاد حاصل شود. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از تنگی بعد از انجام ختنه از كرم‌های استروئیدی در محل ختنه به مدت 7 تا 10 روز برای پیشگیری از تنگی‌های بعدی مجرا استفاده كرد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
رفتاری که پسر بچه ها دیرتر از دختر بچه ها یاد می گیرند
تفاوتی جالب بین جنین های دختر و پسر
اگر میخواهید صاحب فرزند پسر بشوید،این کار را انجام دهید!!
 پسر می خواهید یا دختر؟