محققان از تاثير مصرف روزانه بيش از سه فنجان چای در کاهش خطر حمله قلبی خبر دادند.


به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت:نتایج یک مطالعه جدید که توسط بنیاد تغذیه انگلیس منتشر می شودحاکی از آن است که نوشیدن بیش از سه فنجان چای در روز خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.
این تحقیق همچنین نشان داد همین چای معمولی می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند. این یافته بر خلاف تصورات اولیه است که کافئین و فلوئورید ممکن است تاثیر نامطلوبی بر سلامت استخوان ها داشته باشند . به گفته محققان زنان سالخورده تری که بیشتر با خطر شکنندگی استخوان مواجه‌اند درصورت نوشیدن بیش از چهار فنجان چای در روز افزایش چشمگیری در تراکم استخوان انها ایجاد می شود.
محققان طیف کاملی از خواص سلامت بخش چای را کشف کردند.از جمله آنکه چای بدن را هیدراته می کند و موجب بهبود سطح هوشیاری و خلق و خوی می شود.محققان با بررسی خواص چای سیاه دریافتند آنتی اکسیدانهای گیاه طبیعی موسوم به پلی فنول ها که در چای یافت می شود تاثیرات سودمندی بر بسیاری از فرایند های بیو شیمی در بدن دارند که از جمله آنها کاهش خطر سکته یا حمله قلبی است.
محققان همچنین دریافتند افزودن شیر تغییری در تاثیر پلی فنول ها ایجاد نمی‌کند. محققان با تاکید بر لزوم تحقیقات بیشتر درباره چای می گویند مقدار بهینه مصرف چای می تواند بین سه تا هشت فنجان در روز باشد. هشت فنجان چای معادل چهارصد میلی گرم کافئین است. در آزمایش های به عمل آمده معلوم شد هشت فنجان چای منافع پلی فنول ها را دارا است بدون آنکه تاثیرات سوء بر کیفیت خواب یا هیدراته شدن را که از مصرف بیش از حد کافئین ناشی می شود داشته باشد.
از جمله دیگر مزایای نوشیدن چای محافظت در برابر فساد دندانها است.
چای دومین نوشیدنی پرطرفدار در جهان پس از اب است و سیصدو پنجاه سال است که در انگلیس مصرف می شود و انگلیسی ها روزانه صدو شصت و پنج میلیون فنجان چای می نوشند.
نتایج کامل این تحقیق در بولتن تغذیه ماه اینده بنیاد تغذیه انگلیس منتشر خواهد شد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:http://www.iribnews.ir