آیا می دانید چه میوه ای را باید برای ماسک میوه ای استفاده کنید و چه فایده ای دارد؟


ماسك‌های میوه‌ای از چین و چروك می‌كاهند
دكتر غفارپور، متخصص پوست می‌گوید: «ماسك‌ها با جدا كردن قسمت‌های خارجی سطح پوست، سبب پاك‌سازی و لایه‌برداری سطحی و تحریك پوست شده و طراوت و شادابی به آن می‌دهند. آثار مثبت ماسك‌های میوه روی پوست محرز شده است.

همچنین ماسك‌های میوه از تركیبات غیرسمی متشكل از میوه‌ها هستند كه این مواد با ایجاد پیوند سلول‌های پوست در خارجی‌ترین بخش پوست، موجب ریزش سطحی‌ترین قسمت آن شده و سبب طراوت و مرطوب‌تر شدن پوست می‌شود.» ماسك‌های میوه‌ای با تحریك سلول‌های بافت همبند موجب افزایش تولید كلاژن و الاستین بخش میانی پوست شده و در نتیجه باعث افزایش استحكام آن شده و چین و چروك پوست را كمتر می‌كند. همچنین تولید رنگدانه‌های پوست را كمتر كرده و پوست را روشن‌تر می‌كند.
ماسك‌های میوه به صورت طبیعی در شیرترش به شكل اسیدلاكتیك، در سیب درختی به نام اسید مالیك در میوه‌های ترش مانند پرتقال، لیموترش و نارنج به صورت اسید سیتریك و در شیره تخمیر شده انگور به شكل اسید تارتاریك وجود دارند و در غلظت‌های 5 تا 10 درصد خاصیت جوانسازی برای پوست دارند. توصیه می‌شود برای تهیه ماسك‌های شیمیایی، افراد هنگام خرید از داروخانه‌ها به برچسب مجوز وزارت بهداشت و طریقه مصرف روی آنها توجه كنند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی :
 ماده ای که پوست شما را خراب می کنند!
این سبزی،پوست شما را شفاف می کند!
فواید آلوئه ورا برای پوست
فواید ویتامین E بر پوست
توصیه های یک متخصص پوست درباره كرمهای ضدآفتاب