این کار توسط زنان باردار رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را بهتر به جنین می‌رساند.

مادران باردار برای رشد جنین ورزش كنند
 به گفته یك متخصص زنان و زایمان، ورزش زنان باردار رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را بهتر به جنین می‌رساند.

فاطمه لالوها  افزود: زنانی كه باردار هستند اگر قبل از بارداری نیز حركات ورزشی انجام می‌دادند، ورزش در زمان بارداری برای آنها می‌تواند مناسب باشد اما اگر زنان قبل از بارداری ورزش نمی‌كردند و در زمان بارداری اقدام به ورزش كرده‌اند باید از انجام ورزش‌های سنگین خودداری ورزند.
وی توصیه كرد: زنان باردار می‌توانند در حین حاملگی ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا انجام دهند ولی از انجام ورزش‌های رزمی و ورزش‌های سنگین پرهیز كنند.

لالوها با تاكید بر این‌كه شنا در زمان بارداری به زایمان و كنترل اضافه وزن در حین بارداری كمك می‌كند، افزود: ورزش مادر در حین بارداری نه‌تنها به ضربان قلب جنین و وزن آن به هنگام تولد آسیب وارد نمی‌كند بلكه رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را بهتر به جنین می‌رساند.

وی تصریح كرد: ورزش به زنان باردار كمك می‌كند میزان كافی انرژی در بدن آنها تولید شده و توان كافی برای تغییرات در زمان بارداری را داشته باشند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی : 
مادران باردار ناخواسته به جنین آسیب می رسانند
رابطه ی بین سیب و جنین!!!
جنین در رحم مادر خواب میبیند؟؟
احتمال سقط جنین در چه خانم هایی بیشتر است؟!
ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین