یكی از مشكلات درمان سرطان معده عدم تشخیص به موقع است و متاسفانه بیماران در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می كنند كه این مساله درمان را با مشكل رو به رو می كند.



به گزارش شبکه خبر به نقل از ایرنا ، دكتر"پرویز دریایی" دبیر علمی‌سومین كنگره انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: هم اكنون سرطان مری در صورت تشخیص زودرس در مراحل ابتدایی، به صورت كامل و با روشهای جراحی و شیمی‌درمانی قابل درمان است.

دبیر علمی‌سومین كنگره انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران گفت: طرح های غربالگری در مراكز مختلف و استان های آذربایجان و مازندران كه سرطان مری در آنها شیوع بیشتری دارد اجرا می‌شود و نتایج این تحقیقات و بررسی ها منجر به جراحی های موفق و درمان كامل بیماری می‌شود.

رئیس درمانگاه انستیتو ایران با بیان اینكه یكی از مشكلات درمان سرطان معده عدم تشخیص به موقع است گفت : متاسفانه چون در مورد سرطان معده هنوز طرح غربالگری و تشخیص اولیه زودرس وجود ندارد بیماران در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌كنند كه این مساله درمان را با مشكل رو به رو می‌كند.

دبیر علمی‌سومین كنگره انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران گفت: درمان سرطان های ناحیه فوقانی دستگاه گوارش با روش جراحی صورت می‌گیرد كه در این بخش كشور خودكفا است ،به طوری كه بیماران برای درمان و انجام اعمال جراحی نیازی به اعزام خارج از كشور ندارند.

دكتر دریایی حركت به سوی درمان قطعی سرطان مری و معده را مهمترین رویكرد سومین كنگره انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران نام برد و گفت در این كنگره تكنیك های پیشرفته و راههای تشخیصی و روشهای جدید جراحی ارایه و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سومین كنگره انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران هفتم تا نهم آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: شبکه خبر