آووکادو
مصرف آووکادو به همراه همبرگر، اینترلوکین 6 را خنثی می کند.
 
در تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا، لوس انجلس (UCLA) انجام شد، مشخص گردید که مصرف نصف یک آووکادوی تازه همراه با برگرها (مثل همبرگر)، پروتئین اینترلوکین 6 (IL-6) را خنثی می کند. IL-6 یک شاخص برای سنجش التهاب در بدن است.

مطالعات بالینی بسیاری برای بررسی ارتباط بین آووکادو و اثرات مثبت آن در کنترل وزن و دیابت، کاهش عوامل خطرساز بیماری های قلبی و افزایش جذب مواد مغذی در افراد گیاهخوار در حال انجام است. 

برای انجام مطالعه اخیر، 11 مرد سالم بین سنین 18 تا 35 سال انتخاب شدند. نتایج نشان داد که 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به تنهایی، افزایش قابل توجهی (70 درصد) در IL-6 ایجاد می شود. اما 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به اضافه آووکادوی تازه، IL-6 به میزان کمتری (40 درصد) افزایش داشت.

همچنین مشخص شد که با مصرف آووکادو به همراه همبرگر، سطح تری گلیسریدهای خون کمتر افزایش می یابد. افزایش تری گلیسریدهای خون موجب بروز بیماری های قلبی می شود.

در ادامه این پژوهش، محققان به نکته جالبی پی بردند به این صورت که با خوردن همبرگر به تنهایی، در جریان خون سرخرگ های محیطی (PAT) کاهش قابل توجهی (27 درصد) مشاهده می شود که نشان دهنده کاهش جریان خون است. در مقابل با مصرف همبرگر به همراه آووکادو، تنها 4 درصد کاهش در PAT مشاهده می شود. این نتایج بیانگر این مطلبند که آووکادو در سلامت قلب و عروق نقش دارد.

دکتر "دیوید هبر"، مدیر این تیم تحقیقاتی اظهار می دارد: "این مطالعه نشان داد که مصرف آووکادوی تازه، به عملکرد طبیعی عروق و سلامت قلب کمک می کند. بعد از خوردن یک برگر به اضافه نصف یک آووکادوی تازه، برخی اثرات منفی برگر از جمله التهاب و تنگ شدن عروق خونی، کاهش می یابد و سطح تری گلیسریدهای خون نیز به میزان کمتری بالا می رود."





تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ




مطالب پیشنهادی:
خواص آووکادو
آووکادو؛ سوپراستار میوه ها
به سالاد خود حتما آووکادو اضافه کنید
10 خوراکی برگزیده را بشناسید
آشنایی با 6 ماده غذایی موثر در کنترل چربی خون