سیب
وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه روندهای اکسیداتیو را در سلولها منظم می کند.
محققان دانشگاه سلطنتی لندن در بررسی هایی در مورد تاثیر سیب بر سلامتی زنان متوجه شده اند خوردن تنها یک عدد سیب در روز می تواند اثر معجزه بخشی داشته باشد و باعث شود آنها در میانسالی هفده سال از همسن های خود جوانتر به نظر برسند.

به نوشته پایگاه اینترنتی روسی اینفورمینگ کارشناسان انگلیسی این تحقیقات را با شرکت زنان بیست و پنج تا چهل و پنج ساله ای انجام دادند که به توصیه آنها هر روز یک عدد سیب می خوردند. دانشمندان با مقایسه داده ها وضع سلامتی زنان را پس از بیست و پنج سال بررسی کرده و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد.

به گفته آنها وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه که روندهای اکسیداتیو را در سلولها منظم می کنند مهمترین عاملی است که موجب تاثیر جوانی و سلامتی بخشی آن می شود. این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوز المعده و نیز عادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شوند و مسلما سلامتی داخلی بر چهره انسان تاثیر می گذارد.

دانشمندان که به اثر معجزه بخش سیب بر سلامتی و زیبایی زنان اطمینان دارند به همه توصیه می کنند این آزمایش جالب را انجام دهند و در خصوص نتیجه مثبت آن مطمئن باشند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : واحد مرکزی خبر

مطالب پیشنهادی:
میوه های چربی سوز
خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!
میوه ای که باعث یبوست در کودکان می شود
میوه های مفید برای سلامت مو
این میوه را با هسته بخورید