سیب معجزه می کند
روزی یک عدد سیب بخور تا اسیر مطب دکتر نشوی...
انگلیسی‌ها با خوردن روزی یک عدد سیب سالانه از 8500 مورد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کنند.

نتایج یک پژوهش انگلیسی که در BMJ به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افراد بالای 50 سال که هر روز یک عدد سیب می‌خورند خطر مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. محققان بررسی‌هایی بین سیب و قرص‌های استاتین انجام داده و به این نتیجه رسیدند که سیب نیز به اندازه‌ی استاتین‌ها در پیشگیری از سکته‌ی قلبی و مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی موثر است. استاتین‌ها همان داروهای ضد کلسترول هستند که برای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی تجویز می‌شوند.

البته به عقیده برخی از متخصصان مصرف زیاد این داروها عوارض جانبی به همراه دارد. به عقیده‌ی همین متخصصان می‌شود با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و مصرف مواد غذایی مفید به طور طبیعی و بدون دارو از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرد.

محققان بعد از بررسی‌های مختلف مشاهده کردند که در کشور انگلیس با مصرف قرص‌های استاتین می‌توان سالانه از 9400 مورد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرد و با مصرف روزانه یک عدد سیب نیز می‌توان از بروز 8500 مورد مرگ‌ و میر ناشی از این بیماری جلوگیری کرد. البته این تفاوت وجود دارد که مصرف زیاد استاتین‌ها احتمال دیابت و برخی از بیماری‌های دیگر را نیز افزایش می‌دهد که خوشبختانه سیب چنین خاصیتی ندارد.

محققان معتقدند که همان ضرب‌المثل قدیمی یعنی «روزی یک عدد سیب بخور تا اسیر مطب دکتر نشوی» کاملا درست است. به عقیده‌ی این محققان مصرف روزانه یک سیب و داشتن رژیم مدیترانه‌ای یا مشابه آن یک روش مطمئن و کم هزینه و بدون عوارض جانبی برای پیشگیری از مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : همشهری آنلاین

مطالب پیشنهادی:
خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!
این میوه ها خواص بیشتری دارند
هسته میوه ها و آپاندیس!؟
شستشوی میوه‌ها چرا، چقدر، چگونه؟
میوه ها را با پوست بخوریم یا نه؟