تا می توانید از این ماده غذایی استفاده کنید
مصرف ماهی و آبزیان برای خانم‌های باردار و شیرده نه تنها مفید بلکه ضروری است.
امروزه ثابت شده که مصرف ماهی و آبزیان به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده خاصی به نام امگا۳ در پایین آوردن چربی‌های نامطلوب خون مانند کلسترول تام و تری گلیسرید تأثیر مهمی دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مصرف ماهی در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد نرمال مؤثر است. وی چاقی را یکی از اختلالاتی دانست که بسیاری از افراد به آن مبتلا بوده و به علت عوارض ناگواری که به دنبال دارد سلامت جامعه را دچار مخاطره می‌کند.

صیادبورانی تصریح کرد: ماهی به علت داشتن ترکیبات خاصی، موجب تحریک اکسیداسیون سوختن چربی در بدن و در نتیجه کاهش توده چربی بدن شده و مصرف مداوم آن در برنامه غذایی هفتگی به کاهش و نگهداری وزن در حد متعادل کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ماهی در افزایش قدرت بینایی تاثیر دارد اظهارکرد: این موضوع بخصوص برای بهبود بینایی افراد سالمند که دچار ضعف بینایی هستند اهمیت بسزایی دارد. صیادبورانی دیگر تاثیر مصرف ماهی در سلامت انسان را در پیشگیری از عفونت ذکر کرد که با افزایش قدرت دفاعی بدن، انسان را در مقابل عفونت‌ها مصون نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: مصرف ماهی و آبزیان برای خانم‌های باردار و شیرده نه تنها مفید بلکه ضروری است، چرا که این ماده غذایی در رشد مغز و تکامل عصبی جنین و کودک شیرخوار، تنظیم طول مدت بارداری نقش داشته و موجب تعادل وزن نوزاد به هنگام تولد خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهی دارای پروتیین مرغوب با قابلیت هضم آسان بوده و در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد چرا که درصد زیادی از چربی‌های ماهی از نوع اشباع نشده است و میزان کلسترول گوشت ماهی پایین است.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: چربی امگا۳ موجود در گوشت ماهی باعث کاهش میزان چربی و کلسترول خون می‌شود و گوشت آبزیان سرشار از ویتامین‌های مختلفی چون گروه A، B، D، K و E است و مواد معدنی موجود در ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی‌ها می‌باشند که همگی اثر مهمی در سلامتی انسان دارند. وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف ماهی موجب رشد بهتر، هوش بیشتر، سلامت و طول عمر شده و از بیماری گوا‌تر، پوسیدگی دندان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی جلوگیری می‌کند.

صیادبورانی تصریح کرد: گوشت ماهی دارای همه اسیدهای آمینه لازم و ضروری برای بدن مانند لیزین، آرژنین وغیره بوده و مصرف ماهی تاثیر معجزه آسایی در درمان بسیاری از امراض مثل پرفشاری، روماتیسم، ذات الریه، سردردهای میگرنی، بیماری‌های کلیوی و آسم دارد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایرنا

مطالب پیشنهادی:
با روغن ماهی، لاغر شوید!
آسم و روغن ماهی؟!
آیا مصرف قرص روغن ماهی، سکته قلبی را کاهش میدهد؟
روغن ماهی علیه سرطان خون
مصرف روغن ماهي در بارداري و ضريب هوشي كودكان