میوه ای که با آن می توان به جنگ بیماری ها رفت
انار از جمله میوه های زمستانی است که منافع بسیاری برای سلامتی دارد و بسیاری از پزشکان مصرف این میوه را به بیماران خود توصیه می کنند.

منافع مصرف انار

 انار یکی از میوه هایی است که دارای حجم بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و امروزه تحقیقات وسیع در سطح دنیا نشان داده ترکیبات آنتی اکسیدان مانع از بروز بیماری های مزمنی مانند انواع سرطان ها می شوند.

 

نقش ترکیبات آنتی اکسیدان در پیشگیری از بروز بیماری های مزمن

انار با دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی موسوم به پلی فنول ها در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها، التهابات مزمن، مشکلات قلبی و عروقی و بیماری های کبدی نقش بسیار مهمی دارد. در ضمن آب انار خاصیت ضد باکتریایی دارد و  مصرف آن در پیشگیری از بروز بیماری های میکروبی و عفونی مفید است. 

 

حضور انار در صنعت داروسازی

در علم داروسازوی نیز از منافع انار استفاده بسیاری می شود. برای مثال اسید لینولینک استخراج شده از دانه های انار در مصارف دارویی کاربرد دارد.

 

میزان مصرف انار در روز

متخصصان تغذیه و سلامت توصیه می کنند که در فصل زمستان که فصل انار است، روزانه حداقل 1 تا 2 عدد انار خورده شود و یا این که از آب انار در تهیه و طبخ مواد غذایی استفاده شود.

 

احتیاط ها در مورد مصرف انار

در مورد آب انار باید به غلظت آن توجه شود، چون که مصرف با حجم زیاد آب انار و یا انارهای با طعم ترش می توانند در برخی افرادی که دارای دستگاه گوارش ضعیف هستند و یا فشارخون پایین دارند، باعث مشکلاتی مانند سوزش معده و یا افت خفیفی در فشار خون شود.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ