5 دلیل برای خوردن کرنبری
تحقیقات حاکی از آن است که کرنبری اثرات مفید زیادی برای بسیاری از اعضای بدن دارد

خواص کرنبری

محققان پیشتر اعلام کرده بودند، مصرف میوه کرنبری برای درمان عفونت‌های مجاری ادراری مفید است،‌ اما اکنون تحقیقات حاکی از آن است که این میوه اثرات مفید دیگری نیز برای سایر اعضای بدن هم دارد.در این مطالعه کارشناسان دریافتند مصرف آب این میوه یا خشک آن می‌تواند به سلامت مغز، سیستم ایمنی و قلب - عروق کمک کند. در این بررسی نوعی ترکیب خاص در کرنبری آزمایش شده که همچون پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بر تمام قسمت‌های بدن تاثیر گذاشته و به بهبود عملکرد کلیه‌ها، قلب و گردش خون منجر می‌شود.

پلی فنول‌ها خاصیت ضد التهابی دارند و در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دیگری همچون چای سبز و قهوه وجود دارند. بیشتر میوه‌های توت مانند از قبیل تمشک، توت فرنگی و کرنبری سرشار از پلی فنول‌ها هستند.

جفری بلومبرگ از متخصصان دانشگاه تافتس آمریکا گفت: زیست فعال‌های موجود در این میوه، طیف وسیعی از اثرات مثبت را برای سلامتی دارند. همچنین با در نظر گرفتن طبیعت پیچیده و تنوع ترکیب‌های موجود در میوه‌های توت مانند و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر می‌توان اظهار کرد: در تشخیص فوائد بالقوه کرنبری تنها لایه سطحی از اثرات آن بررسی شده است.

در این مطالعه پزشکان آمریکایی مشاهده کردند، ترکیب‌های موجود در این میوه در بهبود میکروبیوم معده، سیستم ایمنی، سلامت قلب - عروق تاثیرگذار است و همچنین این میوه می‌تواند به تنظیم فشارخون، گردش خون و سطح لیپید خون کمک کند.


بیشتر بدانید : درمان کلسترول خون بالا با یک فرمول میوه ای

بیشتر بدانید : حفظ سلامت کلیه ها با این خوراکی های دم دستی

بیشتر بدانید : پاکسازی خون با گیاهان و میوه ها

بیشتر بدانید : 15 میوه زمستانی خارق العاده که توسط متخصصان تغذیه گلچین شده اند!


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:روزنامه همشهری