نارنگی و دیابت | چطور می توان دیابت را با نارنگی و پرتقال درمان کرد؟
 نارنگی یک میوه پاییزی خوشمزه است که خواص زیادی دارد، یکی از مهم ترین خواص آن کمک به درمان دیابت است

 خواص نارنگی برای دیابتی ها

امکان درمان دیابت نوع 2 وجود دارد و شما می توانید غذاهایی را وارد رژیم غذایی دیابتی خود کنید که حاوی موادی است که به درمان دیابت کمک می کند.

بررسی های اخیر نشان داده اند که نارنگی و پرتقال حاوی ماده ای هستند به نام نوبیلتین Nobiletin که می تواند به درمان دیابت کمک می کند. نوبیلتین از تجمع چربی در کبد و در نتیجه تولید بیش از اندازه انسولین به خاطر افزایش میزان قند خون، پیشگیری می کند. به علاوه نوبیلتین از تجمع پلاک در شریان ها پیشگیری می کند، این پلاک ها منجر به بروز بیماری قلبی و سکته مغزی می شوند.

بیشتر بدانید : میوه های ممنوعه در دیابت


نارنگی,نارنگی و دیابت

نوبیلتین یک آنتی اکسیدان خیلی قوی از خانواده آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزادی را از بین می برند که می توانند منجر به سرطان شوند، سیستم ایمنی بدن و وضعیت کلی بدن را ضعیف می کنند که تمام این موارد عواملی هستند که منجر به بروز دیابت می شوند. علت اصلی همه این اختلالات یکی است.

نارنگی بیشتر از پرتقال نوبلتین در خود دارد، ما به هرحال هر دو میوه حاوی مقدار مناسبی از این ماده هستند. به علاوه لیمو و گریپ فروت حاوی این ماده نیستند. با این حال اگر خواهان تنوع باشید، لیمو هم ماده ای است که به روش های مختلف می تواند به بهبود علائم دیابت کمک کند، از جمله : کاهش شاخص گلیسمیک هر غذایی که به آن لیمو اضافه می شود و همچنین کاهش مقاومت سلول ها به انسولین.

نوبیلتین در بافت میوه و همچنین در پوست آن وجود دارد، بنابراین نوشیدن آبمیوه برای دیابتی ها کافی نیست و برای دریافت تمام مزیت های میوه لازم است آن را به طور کامل بخورند. افزودن پوست رنده شده نارنگی و پرتقال هم یک طعم دهنده مغذی برای سالاد است. به علاوه می توانند پوست نارنگی و پرتقال را در آّب گرم قرار دهید و سپس آب را بنوشید که یک نوشیدنی فوق العاده مقوی و سالم محسوب می شود.

نارنگی,نارنگی و دیابت

واقعا می توانید دیابت را با استفاده از یک رژیم غذایی سالم و سایر مواد طبیعی درمان کنید. تمام آنچه برای درمان دیابت نیاز دارید یک راهنمایی کامل و قدم به قدم برای انتخاب یک رژیم غذایی سالم و انتخاب مواد طبیعی مناسب است که یک نمونه از این مواد طبیعی در این مطلب برای شما معرفی شد.


بیشتر بدانید : بهترین خوراکی ها برای افراد دیابتی در وعده صبحانه

بیشتر بدانید : دیابت، 20 غذایی كه دشمن دیابت هستند

بیشتر بدانید : درمانی خوشمزه برای سرماخوردگی + خواص نارنگی برای زمستان

بیشتر بدانید : از خوردن نارنگی در فصل پاییز غافل نشوید


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ