خوردن یک عدد سیب ناشتا چه فوایدی دارد
 حتما این توصیه سلامتی را شنیده اید که صبح ها یک عدد سیب ناشتا بخورید ولی شاید از فواید آن برای سلامتی مطلع نباشید

فواید مصرف سیب ناشتا برای سلامت

سیب حاوی فیبر فراوان و انواع ویتامین‌هاست که درصورتی که به صورت ناشتا میل شود، بسیار مفیدتر خواهد بود. فواید خوردن سیب ناشتا بسیار است و قند خون بدن را در طول روز تنظیم نگاه می‌دارد.

اگر در مورد فواید خوردن سیب ناشتا نشنیده باشید اما حتما این جمله معروف که می‌گوید «خوردن روزانه یک سیب، شما را از پزشک بی نیاز می‌کند» را شنیده‌اید. انواع مختلف سیب، مزایای زیادی برای سلامت دارند. اما سیب سبز، پروتئین، ویتامینها، مواد معدنی و فیبر بیشتری دارد. روی هم رفته، می‌خواهیم به شما بگوییم خوردن سیب ناشتا، به خصوص سیب سبز، فواید بسیار زیادی دارد.


وجود آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C

سیب سبز یکی از منابع اصلی فلانوئید‌ها در رژیم غذایی غربی‌هاست و غنی از ویتامین C. هر دو این مواد، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و رادیکال‌های آزاد را که سبب آسیب رساندن به سلول‌های شما می‌شوند، از بین می‌برند.

یکی از فواید خوردن سیب ناشتا این است که بدن شما توانایی مبارزه با این رادیکال‌ها را بدست می‌آورد. این کار به تولید سلول‌های سالم کمک می‌کند و احتمال بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. بنابراین، سیب یکی از بهترین دشمنان بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت است.


کاهش وزن با خوردن سیب ناشتا

خوردن سیب با شکم خالی، به افراد در کم کردن وزن کمک می‌کند. از آن جا که سیب کالری کم، و از طرفی فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبح جلوگیری می‌کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که یک سیب به تنهایی غذای کاملی نیست. بهتر است آن را درست زمانی که بیدار می‌شوید بخورید تا ساز و کار متابولیسم شما شروع به کار کند و بعد صبحانه بخورید. با این روش فیبر محلول در سیب فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود با غذای کمتر احساس سیری داشته باشید. همچنین برای آب کردن چربی شکم بسیار موثر است.

بیشتر بدانید : شکمتان را با سیب تخت کنید


تنظیم قند خون با خوردن سیب ناشتا

سیب خوردن

مزیت خوردن سیب سبز ناشتا، این است که به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید که این برای بیماران دیابتی یا کسانی که در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند، بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد، و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آنجا که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی جذب شکر در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در بیشتر روز ادامه پیدا می‌کند.

مطالعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند آن‌هایی که سیب ناشتا می‌خورند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار می‌گیرند. طبق گفته پزشکان، هر فرد در روز به ۲۸ گرم فیبر نیاز دارد. یک عدد سیب دارای ۵ گرم فیبر است و خوردن آن به صورت ناشتا، برای بدن بسیار مفید است.

بیشتر بدانید : سیب بهترین میوه برای دیابتی هاست


خوردن سیب و سلامت دندان

حتما برای شما هم پیش می‌آید که یک شب فراموش کنید مسواک بزنید. زمانی که این اتفاق می‌افتد، می‌توانید از فواید خوردن سیب ناشتا بهره‌مند شوید. پوست سیب فیبر بالایی دارد که تولید بزاق دهان را تحریک می‌کند؛ و این عمل باکتری‌های موجود در دهان را که ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند از بین می‌برد.

خوردن سیب حتی زمانی که بعد از صبحانه مسواک می‌زنید هم بسیار عالی است، چون باکتری‌هایی که با خوردن مواد غذایی شیرین به دهان وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد.


ریتم منظم قلب

یکی دیگر از فواید خوردن سیب ناشتا، آن هم سیب سبز، این است که این سیب مقدار پتاسیم بیشتری نسبت به سایر انواع سیب دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. اگر در طول روز به اندازه کافی پتاسیم نخورید، قلب خود را در معرض خطر ضربان نا منظم قرار داده‌اید. دانشمندان معتقدند که هر فرد به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارد. هر سیب حاوی ۱۱۵ میلی گرم پتاسیم است و این برای حفظ ریتم قلب شما از ابتدای روز کافیست.

بیشتر بدانید : معجزه سیب در پیشگیری بیماریها از سرطان تا سکته مغزی



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: zendegionline.ir