خواص مصرف چای ایرانی از دیدگاه طب سنتی
شاید جدیدا مطالب زیادی در مورد مضرات چای شنیده اید که فقط در مورد چای های حاوی رنگ و اسانس صحت دارد ولی مصرف چای اصیل ایرانی بدون اسانس اگر زیاده روی نشود برای بدن مفید است

خواص چای ایرانی از دیدگاه طب سنتی برای سلامت

سید مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی ، در ارتباط با خواص چای از دیدگاه طب سنتی، اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی موضوعاتی مبنی بر مضرات مصرف چای مطرح شده که به هیچ  عنوان مورد تأیید نیست البته در مصرف چای نباید زیاده‌روی کرد.

وی افزود: چای در صورتی که دست‌چین، تازه و دم‌کشیده باشد، می‌تواند برای سلامت بدن مؤثر واقع شود و اگر این چای ایرانی باشد که خواص آن نیز چندین برابر خواهد بود.
این پژوهشگر طب سنتی گفت: چایی که تازه و به خوبی دم بکشد طبع گرم و خشک داشته و هیچ سودایی ندارد ولی چای‌های غیرطبیعی و چای‌های کیسه‌ای که سریع رنگ‌اندازی می‌کند عوارض مختلفی هچون رفلاکس دارد.

benefits-of-tea.jpg

این متخصص فیزیولوژی با بیان اینکه مصرف متعادل چای جهت تقویت سیستم کبد، کلیه و دستگاه گوارش می‌تواند مفید باشد گفت:‌چای سیاه، سبز و سفید همه دارای خاصیت هستند که البته چای سیاه کافئین بیشتری دارد و چای سفید نیز از غنچه چای تهیه می‌شود.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: مصرف متعادل چای در شبانه‌روز توصیه می‌شود و در برخی افراد یک ساعت پس از مصرف غدا به هضم مواد معده کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : چرا می گویند چای ایرانی بهتر از چای خارجی است؟

بیشتر بدانید : چای نوشیدن چه مزیت هایی برای بدن دارد؟ + خواص انواع چای

بیشتر بدانید : بشنوید از فواید خوردن چای سیاه



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com