کاهش وزن با لیمو و زنجبیل
اگر می خواهید از روشی موثر برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن خود استفاده کنید یکی از بهترین گزینه ها برای شما ترکیب لیمو و زنجبیل است

۵ روش کاهش وزن با لیمو و زنجبیل

 اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، ابتدا باید یاد بگیرید عادات روزانه خود را تغییر دهید. رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و سبک زندگی فعالتری را دنبال کنید. همچنین بهتر است تلاش سعی کنید تا جذب مواد مورد نیاز روزانه خود را کامل کرده و از روش‌های کاهش وزن شناخته شده و مناسب استفاده کنید. برای مثال لیمو و زنجبیل ترکیب سالمی هستند که می‌توانند به کم کردن وزن شما کمک کنند. در ادامه این مطلب ۵ روش استفاده از این دو ماده خوراکی برای کاهش وزن را مطالعه کنید.

شاید شنیده باشید که لیمو و زنجبیل چه همراه هم استفاده شوند و چه به صورت جداگانه، به حفظ اندام بدن کمک می‌کنند. باید بدانید که مصرف هر ماده خوراکی به تنهایی معجزه نمی‌کند و باید در کنار آن تلاش بیشتری داشته باشید؛ بنابراین اگر از ترکیب این دو ماده خوراکی برای چند هفته استفاده کنید، ولی همچنان چربی، قند و فست فود بخورید، وزنتان کم نمی‌شود. به همین دلیل باید به یک تعادل برسید و از لیمو و زنجبیل به عنوان مکمل زمانی استفاده کنید که بدنتان متعادل شده است.

بیشتر بدانید : دلایل افت سرعت كاهش وزن در رژیم لاغری چیست؟

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 16 تقلب ساده!!


لیمو چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

لیمو به کاهش وزن بدن کمک می‌کند و برای سلامتی کلی بدن هم مفید است. این میوه سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان بوده و خاصیت اسیدی آن به هضم بهتر غذا و محافظت از کبد کمک می‌کند. علاوه بر این لیمو دارای خواص ادرار آوری است و به همین دلیل می‌تواند سم زدایی بدن و چربی سوزی را تقویت کند. برخی افراد رژیم غذایی بسیار سختی را برای ۵ روز دنبال می‌کنند و به عنوان غذای اصلی از میوه، سبزیجات و آب لیمو تغذیه می‌کنند. این رژیم غذایی محدود کننده است و نیازی نیست که به دنبال رژیم سخت این چنینی باشید. به سادگی می‌توانید آب لیمو را به شکل‌های مختلف استفاده کرده و مصرف مواد غذایی را به صورت متعادل دنبال کنید. در این صورت نتایج مورد انتظار را مشاهده می‌کنید.


زنجبیل چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

چای لیموزنجبیل

زنجبیل یک ریشه دارویی فوق العاده بوده و از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این ماده باعث کاهش التهاب، بهبود گوارش و هضم، کاهش کلسترول، حفظ آرامش کلی بدن و سوزاندن چربی می‌شود. برخی افراد زنجبیل را با هدف مشخص آب کردن چربی شکم استفاده می‌کنند. زنجبیل را می‌توانید به راحتی تهیه کنید و با روش‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید. حال می‌توانید روش‌های استفاده از لیمو و زنجبیل را بخوانید.


۱- در هنگام صبح آب گرم با لیمو بنوشید

نوشیدن آب گرم با آب لیمو در زمان صبح برای سلامتی بدن مفید است. این محلول باعث سم زدایی بدن، چربی سوزی و دریافت ویتامین ث و آنتی اکسیدان می‌شود. به همین ترتیب نوشیدن آب گرم حاوی لیمو و زنجبیل باعث افزایش دمای بدن شده و نوعی گرمای مثبت را در بدن فعال می‌کند که باعث آغاز فرآیند چربی سوزی می‌شود. این تونیک ترکیبی التهاب را از بین می‌برد، درد معده را کم می‌کند و موجب کاهش یبوست می‌شود.


۲- آب لیمو، فلفل هندی و شیره افرا باعث پاکسازی بدن می‌شود

آیا تا به حال این ترفند ساده و موثر لاغری را شنیده اید؟ این ماده تمیز کننده بدن به دلیل اینکه یک نوشیدنی تند محسوب می‌شود، متابولیسم بدن و چربی سوزی را تسریع می‌بخشد. برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشید باید این محلول پاک کننده را برای مدت ۱۰ روز دنبال کنید. هر روز سه لیوان از این دستور العمل را در زمان صبحانه، قبل از ناهار و قبل از شام مصرف کنید.

• ابتدا یک عدد لیمو را آبگیری کنید.

• سپس آن را حرارت دهید تا کمی غل بخورد و به اندازه نوک انگشت از فلفل هندی و یک قاشق غذاخوری شیره افرا به آن اضافه کنید.

• سه لیوان آب به محلول خود اضافه کرده و آن را هم بزنید.

• این ترکیب را سه بار در روز بنوشید تا تاثیر آن بر کاهش وزن را مشاهده کنید.



۳- لیمو، نعناع و چای گریپ فروت

آماده کردن این چای ساده است و تاثیر زیادی بر کاهش وزن می‌گذارد. می‌توانید دو بار در روز از این دمنوش استفاده کنید.

• نصف یک عدد لیمو و یک گریپ فروت کامل را آبگیری کنید.

• آب هر دو میوه را با هم مخلوط کرده، آن‌ها را درون قوری بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید.

• دو برگ نعناع و کمی پوست لیمو به محلول اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید.

• شعله گاز را کم کنید.

•‌ می‌توانید این ترکیب را با یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.


۴- لیموناد زنجبیل

این ترکیب به چربی سوزی کمک می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و از تجمع مایعات و التهاب جلوگیری می‌کند. این لیموناد برای کاهش وزن بسیار موثر است، ولی فراموش نکنید که حفظ رژیم غذایی سالم هم ضروری خواهد بود.

• یکی از روش‌های آماده کردن این محلول این است که دو عدد لیمو را آبگیری کنید، آن را با چند تکه از ریشه زنجبیل حرارت دهید تا کمی غل بخورد.
• بعد از جوشیدن، شعله را کم کنید و یک لیتر آب و دو تکه از پوست لیمو را به آن اضافه کنید.
• اگر این مایع را درون بطری آب نگهداری کنید، می‌توانید لیموناد آب لیمو و زنجبیل را در طول روز و قبل از هر وعده غذایی خود مصرف کنید.


۵- چای سبز و زنجبیل

چای سبز یک نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان است و به عنوان نوشیدنی عصرانه بی نظیر خواهد بود. چای سبز چربی را هدف می‌گیرد و از تجمع آن جلوگیری می‌کند. همچنین چای سبز کلسترول را کاهش می‌دهد و باعث بهبود هضم می‌شود. زمانی که چای سبز را با زنجبیل ترکیب کنید، روشی فوق العاده برای حفظ سلامتی و بهبود اندام خود در اختیار گرفته اید


بیشتر بدانید : زنجبیل تقویت کننده نیروی جنسی یا دشمن آن؟

بیشتر بدانید : دلایل لاغری و کاهش وزن بی دلیل

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟


گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع: bartarinha.ir