سدیم
میزان نمک مصرفی روزانه نباید از 6 گرم بیشتر باشد.
بررسی های انجام شده در انگلستان نشان داد اگر میزان مصرف نمک توسط کارخانه های صنایع غذایی کاهش یابد، موجب پیشگیری از یک پنجم مرگ و میرهای ناشی از حمله قلبی و سکته در سراسر جهان می شود.

این نکته به ویژه در مورد اسنک ها، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و فست فودها حایز اهمیت است. ممنوعیت استفاده از نمک در این محصولات می تواند زندگی ده ها هزار نفر را نجات دهد.

بر اساس این مطالعات اثربخشی این قانون در ارتقای سطح سلامت افراد و کاهش خطر حملات قلبی، 20 برابر موثرتر از توصیه‌های تغذیه ای به افراد است.

امروزه حمله قلبی و سکته دلیل عمده مرگ و میرها در سراسر جهان است، اما محققان معتقدند فقط با کاهش مصرف نمک می‌توان از یک پنجم این مرگ‌ها پیشگیری نمود.

مصرف نمک یکی از دلایل عمده در پرفشاری خون و افزایش خطر بیماری های قلبی- عروقی به شمار می رود.

کارشناسان توصیه می‌کنند میزان نمک مصرفی روزانه نباید از 6 گرم بیشتر باشد، در حالی که مصرف روزانه اغلب افراد از این میزان بسیار بیشتر است. دلیل این امر عدم توجه به نمک موجود در غذاهای آماده و فرآوری شده می باشد، زیرا این غذاها معمولا سرشار از نمک هستند.

به همین دلیل است که متخصصان بر این باورند اگر کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و رستوران ها از نمک کمتری در فرآورده های خود استفاده کنند، می توانند  گام موثری در حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری های مزمن به ویژه بیماری های قلبی- عروقی بردارند.

متخصصان سلامت امیدوارند بتوانند با تدوین قوانینی، محدودیت مصرف نمک در مواد غذایی را به صورت فراگیر به اجرا دربیاورند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
نمک همیشه مضر نیست
چقدر باید نمک خورد؟
نمک زیاد مصرف می کنید؟
کاهش مصرف نمک، خطر ابتلا به سرطان معده را کم می‌کند
9 چیزی که باید در مورد نمک بدانید