امگا 3
استفاده مكرر از امگا 3 به عنوان یك ماده مغذی به طور بالقوه از بدن در برابر سرطان پوست محافظت می‌كند.
مصرف مكمل‌های امگا 3 از وقوع سرطان پوست جلوگیری می‌كند.

محققان دانشگاه منچستر با انجام اولین كارآزمایی بالینی درخصوص بررسی اثر روغن ماهی بر روی سیستم دفاعی پوست و بررسی 79 داوطلب سالم دریافتند، مصرف امگا 3 موجود در روغن ماهی می‌تواند در برابر سرطان پوست از بدن محافظت كند.

نتایج حاصل از این مطالعه با قرار دادن داوطلبان تحت دریافت 4 گرم از مكمل‌های امگا 3 و سپس قرار دادن آنها در معرض 8، 15 یا 30 دقیقه نور آفتاب می‌افزاید: نقص سیستم ایمنی در افرادی كه از این مكمل بهره بردند تا 50 درصد كمتر از افرادی بود كه از این مكمل استفاده نكردند.

براساس این گزارش، محققان ضمن بیان این كه استفاده مكرر از امگا 3 به عنوان یك ماده مغذی به طور بالقوه از بدن در برابر سرطان پوست محافظت می‌كند، افزودند: امگا 3 جایگزینی برای كرم‌های ضد آفتاب و حفاظت‌های فیزیكی نیست بلكه یك اقدام اضافی برای كمك به حفاظت از پوست در برابر مضرات نور خورشید است.

به گفته محققان مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند كه روغن ماهی دارای اثرات سودمند بسیاری بر روی سلامتی از جمله كاهش وقوع بیماری‌های قلبی عروقی است.

گفتنی است یافته‌های این مطالعه در سال 2010، بروز 100 هزار مورد سرطان پوست غیر ملانوم را در افراد انگلستان تشخیص داده است و با توجه به این آمار این سرطان یكی از سرطان‌های بسیار شایع است.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : webda.ir


مطالب پیشنهادی:
تاثیر فوق العاده امگا3 بر بدن
امگا 3 در چه خوراکی هایی وجود دارد؟
نکاتی دانستنی درباره امگا 3
منبع خوب امگا-3 را بشناسید
امگا 3، شکارچی کلسترول