کم بخورید, گرد بخوابید تا پیر نشوید!
بسیاری از افراد عادت کرده‌اند سر ساعتی غذا بخورند, حتی با وجود اینکه گرسنه نیستند، یعنی قبل از هضم غذای قبلی غذای بعدی وارد معده می‌شود، که بسیار مضر است.

با کم خوری بدن را پاکسازی کنید

محسن ناصریرئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی، دانشگاه شاهد گفت: بسیاری از مشکلات فکری، سینوزیت‌های مزمن و مشکلات قاعدگی زنان به‌دلیل خوردن غذای بیش از حد است، بسیاری از افراد عادت کرده‌اند سر ساعتی غذا بخورند, حتی با وجود اینکه گرسنه نیستند، یعنی قبل از هضم غذای قبلی غذای بعدی وارد معده می‌شود، که بسیار مضر است.اگر فردی کالری غذایش را کاهش دهد، از بروز پیری پیشگیری کرده است، چرا که کم‌خوردن موجب تنظیم سیستم‌های داخلی بدن می‌شود.

اتوفاژی واژه‌ای است که، باید به آن بسیار تعمق کرد، چرا که اتوفاژی یعنی توانایی سلول‌ها به پاکسازی خودشان، به‌معنای دیگر کم کردن غذای مصرفی نظم درون سلولی را افزایش می‌دهد که، در طب سنتی به پاکسازی بدن از مواد زائد شهرت دارد.

 

سینوزیت با دارو خوب نمی‌شود

بسیاری از سینوزیت‌های مزمن با کم‌خوری از بین می‌رود، باید گفت که سینوزیت با دارو خوب نمی‌شود و اگر غذاهایی را بر اساس بیماری سینوزیت به فرد بدهیم، بسیار به رفع آن کمک می‌کند.در تحقیقی برای رفع ورم و التهاب، دو گروه از موش‌های آزمایشگاهی انتخاب شدند که به گروهی کم غذا دادند و به گروه دیگر غذای بیشتر، در پایان نتیجه تحقیق این‌گونه بود که موش‌هایی که غذا کمتر خورده بودند، ورم و التهاب آنها بهتر شده بود.

 

مادران برای غذاخوردن به بچه‌هایشان زیاد اصرار نکنند

مادران برای غذاخوردن به بچه‌هایشان زیاد اصرار نکنند، چرا که مصرف بیش از حد غذا موجب تنبل شدن آنها می‌شود و این بچه‌ها نسبت به دیگر بچه‌ها کمتر فعالیت خواهند داشت.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tasnimnews.com