پیشگیری از دیابت با مصرف حبوبات به ویژه ...
 دیابت بیماری رایجی است که ارتباط مستقیم با تغذیه دارد. در این مطلب نکته مهمی در مورد ارتباط بین مصرف حبوبات و پیشگیری از دیابت بیان می شود.

پیشگیری از دیابت با مصرف حبوبات

نتایج مطالعات اخیر محققان دانشگاه رویرا در اسپانیا نشان می‌دهد که مصرف هرچه بیشتر حبوبات به ویژه عدس، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

در این مطالعه، محققان ارتباط میان مصرف حبوبات و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در میان بیش از 3هزار نفر از افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری بودند، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه که در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است، نشان داد که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که مصرف بالاتر حبوبات (دست کم یک وعده در هفته) را در رژیم غذایی خود داشتند در قیاس با افرادی که کمتر حبوبات مصرف می‌کردند (هفته‌ای کمتر از نیم‌وعده حبوبات)، حدود 35‌درصد کمتر بود. همچنین بر اساس نتایج این مطالعه از تمامی حبوبات مورد مطالعه قرار گرفته عدس قوی‌ترین ارتباط را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 داشت.

حبوبات

علاوه بر این پژوهشگران در این بررسی‌ها متوجه شدند که جایگزین کردن روزی نیم‌وعده حبوبات با مقدار مساوی پروتئین و غذاهای مملو از کربوهیدارت مانند نان، تخم‌مرغ، برنج و یا سیب‌زمینی با کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.

بیشتر بدانید : کنترل دیابت با رژیم غذایی

بیشتر بدانید : نشانه های دیابت ، آشکارترین و اولین نشانه ها

بیشتر بدانید : دیابت، 20 غذایی كه دشمن دیابت هستند

بیشتر بدانید : با خواص حبوبات آشنا شویم

بیشتر بدانید : خواص عدس


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : shafaqna.com