حفظ سلامت کلیه ها با این خوراکی های دم دستی
کلیه ها اندام های مهمی هستند که بروز هر گونه اختلال و بیماری در آنها پیامدهای جدی در پی خواهد داشت، در ادامه به چند خوراکی که به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کنند اشاره می شود

خوراکی هایی برای مراقبت و تقویت کلیه ها

کلیه ها وظیفه دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارند. در صورت ابتلا به دیابت، پرفشاری خون یا سخت شدن شریان ها، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی نیز افزایش می یابد که این اندام های لوبیایی شکل را از ارائه عملکرد درست باز می دارد.

بیماری کلیوی می تواند زندگی انسان را در معرض خطر قرار دهد، از این رو، باید اقدامات لازم را برای مراقبت از کلیه ها و پاکسازی آنها انجام دهید. کلیه ها اندام هایی داخلی هستند و به آنها دسترسی مستقیم نداریم، اما مصرف برخی مواد غذایی می تواند به پاکسازی آنها کمک کند.


سبزی های برگدار
سبزیجات

سبزی های برگدار از جمله مواد غذایی مفید برای کلیه ها هستند که سرشار از ویتامین های C و K، فیبر و فولات هستند. مصرف این قبیل سبزی ها به کاهش فشار خون، متعادل نگه داشتن قند خون، و کاهش تنش کلیوی کمک می کند. شما می توانید سبزی های برگدار را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.


آب کرنبری
کرنبری

آب کرنبری یکی از نوشیدنی هایی است که مصرف آن برای درمان عفونت های دستگاه ادراری توصیه شده است، اما این نوشیدنی می تواند برای تقویت سلامت کلیه ها نیز مفید باشد. نوشیدن آب کرنبری به پاکسازی کلیه ها کمک می کند، از این رو، خطر تشکیل سنگ های کلیوی کلسیم اگزالات کاهش می یابد. البته باید آب کرنبری ارگانیک و فاقد مواد افزودنی را برای کسب بهترین نتایج مصرف کنید.


زردچوبه
زردچوبه

التهاب در بدن می تواند موجب بروز بیماری های مختلف شود که بیماری کلیوی نیز یکی از آنها محسوب می شود. برای پاکسازی کلیه ها و مبارزه با التهاب می توانید مصرف زردچوبه را مد نظر قرار دهید. زردچوبه از خواص ضد التهاب سود می برد و برای مقابله با بیماری کلیوی و سنگ های کلیه گزینه ای مفید است. شما می توانید زردچوبه را به برنج، کاری، خورش ها، یا حتی اسموتی ها اضافه کنید.


سیب
سیب

سیب سرشار از فیبر است که به جذب سموم کمک می کند، از این رو، مصرف آن می تواند به کاهش بار کاری کلیه ها کمک کند. همچنین، سیب ممکن است سطوح التهاب در بدن را کاهش دهد و به بهبود فعالیت دستگاه گوارش کمک کند.


سیر
سیر

اگر به خوبی از بدن خود مراقبت نکنید، افزایش سطوح سموم و التهاب می تواند به کلیه ها آسیب وارد کند. سیر یکی از مواد غذایی مغذی است که می تواند به بهبود شرایط سلامت انسان کمک کند. سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده و از خواص ضد التهاب برخوردار است. هر دو ویژگی برای تقویت سلامت کلیه ها و فشار خون مفید هستند.


برگ های قاصدک
قاصدک

چای برگ قاصدک نه تنها یک نوشیدنی خوش طعم است، بلکه به بهبود شرایط کلیه ها نیز کمک می کند. برگ های قاصدک حاوی فلاونوئیدهایی هستند که به پاکسازی کلیه ها و تصفیه خون کمک می کنند. شما می توانید از برگ های قاصدک در سالادها نیز استفاده کنید. اگر مستعد استرس هستید، چای برگ قاصدک می تواند از بهترین گزینه ها برای آغاز روز باشد.


روغن زیتون
روغن زیتون

روغن زیتون فواید مختلفی را برای سلامت انسان ارائه می کند و کلیه ها نیز از آنها بی بهره نیستند. روغن زیتون به کاهش کلسترول، تسکین درد مرتبط با سنگ های کلیه و کاهش التهاب کمک می کند. برای کسب بهترین نتایج، روغن زیتون فوق بکر را انتخاب کنید که در تهیه آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.


آبلیمو
آب لیمو

لیمو یکی از مواد غذایی مفید برای کلیه ها محسوب می شود که نه تنها آنها را پاکسازی می کند، بلکه به پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه نیز کمک می کند. آب لیمو سطوح سیترات در بدن را افزایش می دهد که به پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه کمک می کند. شما می توانید آب یک لیمو را در یک لیوان آب ریخته و هر روز این نوشیدنی را مصرف کنید.


زنجبیل
زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی مغذی است که می توانید برای پاکسازی و کمک به بهبود شرایط کلیه ها در برنامه غذایی خود بگنجانید. زنجبیل می تواند به بهبود حالت تهوع، درد، بیماری حرکت، بی اشتهایی، و حتی کاهش التهاب کمک کند.

از آنجایی که التهاب می تواند موجب بیماری کلیوی شود، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند اقدامی موثر برای مقابله با این شرایط باشد.


بیشتر بدانید : علایمی که نشان می دهند کلیه ها مشکل دارند

بیشتر بدانید : پاکسازی کلیه ها به صورت طبیعی

بیشتر بدانید : خطرناکترین دارو ها برای کلیه را بشناسید

بیشتر بدانید :  آسیب به کلیه ها با برخی داروهای رایج


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com